Performancing Metrics

دولت افغانستان زمینه مذاکرات صلح با «حکمتیار» را فراهم سازد | اتاق خبر
کد خبر: 326263
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1394 - 02:07
نمایندگان مجلس سنای افغانستان از دولت خواستند که هر چه زودتر زمینه گفتگو های صلح با «گلبدین حکمتیار» را فراهم کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از خبرگزاری «جمهور»، نمایندگان مجلس سنای افغانستان از آمادگی «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان برای شرکت در مذاکرات صلح افغانستان استقبال کردند و از دولت خواستنند هر چه زودتر زمینه مذاکرات صلح با «گلبدین حکمتیار» را فراهم سازد.

 سناتورها از دولت افغانستان خواستند هر چه زودتر زمینه گفتگو های صلح با گلبدین حکمتیار فراهم شود تا از جنگ و خونریزی در کشور جلوگیری شود.

«فضل هادی مسلمیار» رییس مجلس سنای افغانستان گفت:  اعلام آمادگی حکمتیار برای انجام صلح امیدوار کننده است؛ ما در افغانستان صلح واقعی می خواهیم و چشم براه اقدام عملی در این راستا هستیم.

«عبداللطیف نهضت» عضو مجلس سنای افغانستان گفت:  اعلام آمادگی حکمتیار برای صلح یک اقدام نیک است و امیدواریم که دولت از این فرصت پیش آمده استفاده بکند.

«گلالی اکبری» نماینده بدخشان در مجلس سنا نیز گفت: از اینکه  حکمتیار گفته است بدون هیچ پیش شرطی به روند صلح می پیوندد تشکر می کنیم؛ امیدی برای صلح در افغانستان بوجود آمده است و دولت باید زمینه انجام گفتگوها با حکمتیار را فراهم سازد.

حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار به تازگی اعلامیه ای را صادر کرده است که در آن گفته شده  حکمتیار می خواهد بدون هیچ قید و شرطی به روند صلح افغانستان بپیوندد.

در اعلامیه این حزب آمده که حکمتیار خواستار صلح و ثبات در افغانستان است و از همین رو به درخواست «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان برای برقراری صلح در افغانستان لبیک می گوید.

هفته پیش، «اشرف غنی» بار دیگر از طالبان و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار خواست که به روند صلح افغانستان بپیوندند، این یک فرصت تاریخی است که این گروه ها نشان دهند که با مردم افغانستان هستند و یا با دشمنان مردم.

منبع: مهر

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید