Performancing Metrics

روز شگفتی بورس اوراق بهادار در پایان سال ثبت شد | اتاق خبر
کد خبر: 326336
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1394 - 05:01
شاخص استراحت کرد
خبرآنلاین نوشت: شاخص بورس امروز پس از ثبت یک رکورد رویایی در روز دوشنبه کمی استراحت کرد.

اتاق خبر - شاخص کل بورس در پایان معاملات روز سه شنبه با قرارگرفتن در جایگاه 80هزار و 37 واحد با حدود ۱۹۹ واحد افت نسبت به روز دوشنبه کمی استراحت کرد ولی ارتفاع ۸۰ هزار واحدی را پس نداد.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با دادوستد تعداد 2 میلیون و 407 سهم و حق تقدم به ارزش 560 میلیارد تومان در 124هزار نوبت، شاخص بورس 199 واحد افت کرد و در ارتفاع 80 هزار و 37 واحد قرار گرفت.

بیشترین تاثیر مثبت بر حرکت امروز دماسنج بازار سهام نیز به نام نمادهای معاملاتی خزمیاد، خودرو و کگل و در مقابل نمادهای معاملاتی فولاد، فملی و پارسان با افت خود موجب ریزش شاخص شدند.

در روزهای پایانی بورس در سال جاری در بازارهای فرابورس ایران هم جابجایی 1435 میلیون ورقه به ارزش 498 میلیارد تومان در 36هزار نوبت اتفاق افتاده و آیفکس 2.6 واحد رشد کرد و به ارتفاع 804واحد رسید.

گفتنی است امروز با معامله 35 میلیون برگه از اوراق مشارکت شرکت ملی نفت ایران با نماد «مپارس712» به ارزش 33985 میلیارد ریال و تعداد 15 میلیون برگه از اوراق مشارکت شرکت ملی نفت ایران با نماد «مغرب9712» به ارزش 14551 میلیارد ریال در بورس تهران عرضه  شد و با استقبال بازار همراه شد.

 بنابراین گزارش اوراق «مپارس712» و «مغرب9712» با سر رسید 3 ساله با نرخ سود علی الحساب 21 درصد روزشمار است که سود آن هر 3 ماه پرداخت می شود

ضامن اوراق «مپارس712» و «مغرب9712» صندوق بازنشستگی پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت و عامل پرداخت سود شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سهامی عام) معرفی شده است.

 براین اساس پرداخت پول به صورت یکجا و به قیمت اسمی نیست، بلکه  برمبنای قیمت کشف شده  در بازار  می باشد،  به نحوی که تسویه این اوراق به صورت پرداخت 10 درصد ارزش معاملاتی  بر مبنای قیمت کشف شده در بازار در تاریخ (T+1)  و پرداخت 90 درصد در تاریخ 25 اردیبهشت 95  خواهد بود.

در ضمن سرمایه گذارانی که در روز عرضه اوراق اقدام به خریداری می کنند سود علی الحساب 21 درصدی اوراق مشارکتی نفتی «مپارس712» و «مغرب9712» از تاریخ معامله به آنها تعلق خواهد گرفت.

از طرف دیگر در بازار سهام امروز  در مراسمی نمادین به مناسبت اولین سالروز عرضه سهام بانک خاورمیانه در بورس اوراق بهادار تهران، اعلام آغاز معاملات به عقیلی کرمانی، مدیر عامل بانک خاورمیانه سپرده شد تا با نواختن زنگ معاملات، دادوستد سهام در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شود.

این مراسم نمادین که در بورس­ های مطرح دنیا نیز مرسوم است، در روزها و مناسبت­ های خاص به ناشران و اعضای بورس اجازه می­ دهد تا در بازگشایی بازار مشارکت داشته باشند.

بورس اوراق بهادار تهران نیز با هدف تعامل بیشتر با ناشران پذیرفته شده و یادآوری ارتباط و تعامل ناشر با بازار سرمایه اقدام به برگزاری این مراسم کرده است.

بانک خاورمیانه با سرمایه 4000 میلیارد ریالی جزء شرکت های حاضر در بورس می­ باشد که در بخش" واسطه گری های مالی به جز تامین وجوه بیمه و بازنشستگی"، گروه " واسطه گری های پولی" و طبقه " واسطه گری های پولی" در نماد" وخاور" در بورس تهران فعال است.

گفتنی است در پایان این مراسم لوح یادبود سالروز عرضه سهام در بورس به مدیرعامل بانک خاورمیانه اهدا شد.

 94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید