Performancing Metrics

سیاست بانک‌های انگلیس برخورد محتاط با ایران است | اتاق خبر
کد خبر: 326387
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1394 - 08:26
ویک گزارش داد
یک نشریه انگلیسی از همکاری محدود بانک‌های این کشور با ایران وجود دستور نخست وزیر انگلیس خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، نشریه انگلیسی «ویک» در مطلبی از واکنش «دیوید کامرون» نخست‌وزیر این کشور نسبت به خودداری بانک انگلیسی «بارکلیز» از سهولت در قراردادهای تجاری با شرکت‌های ایرانی با وجود رفع شدن تحریم‌های بین‌المللی خبر داد.

براساس این گزارش ،کامرون بانک‌های دیگر انگلیس را نیز در همین رابطه تحت فشار قرار داده‌ است. نخست وزیر انگلیس هفته‌ گذشته در نامه‌ای به مدیر عامل اجرایی بانک بارکلیز این رفتار را «نقض سیاست‌ انگلیس و سازمان ملل متحد» نامیده و خواستار اقدام‌های شفافی‌ در این زمینه شد.

اما «استیلی» مدیر عامل بانک بارکلیز در پاسخ به کامرون به پابرجا بودن تحریم‌های اولیه علیه ایران از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: «لازم است به محدود کردن فعالیت‌های تجاری با ایران ادامه دهیم.»

بر این اساس، بسیاری دیگر از بانک‌های انگلیس نیز چنین سیاستی را پیش گرفته‌اند.

بانک سلطنتی اسکاتلند هم پس از دخالت مستقیم کامرون در به جریان انداختن تراکنش‌های مالی با ایران تحت فشار قرار گرفت اما این بانک هم پس از جریمه‌ 100میلیون دلاری در سال 2013 به‌دلیل تراکنش مالی با ایران و برخی کشورهای دیگر، اینک با توجه به مواضع آمریکا محتاط عمل می‌کند.

نشریه ویک درخاتمه نوشت: پیشتر تصور می‌شد با رفع تحریم‌ها‌ی بین‌المللی علیه ایران در ماه ژانویه علاوه بر امکان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های انرژی و بهبود ترمیم اقتصاد این کشور، بازار وسیع جدیدی هم برای صادرات دیگر کشورها گشوده خواهد شد.

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید