Performancing Metrics

سایه سنگین بازگشایی نماد یک خودروساز بر معاملات امروز بازار سهام | اتاق خبر
کد خبر: 326514
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1394 - 19:55
بازار سهام در آخرین روز معاملاتی خود در سال 1394تحت تاثیر بازگشایی نماد معاملاتی سایپا با تردید خریداران سهام در اغلب گروه‌های معاملاتی مواجه است.

اتاق خبر: بازار سهام در آخرین روز معاملاتی خود در سال 1394 در حالی با خودنمایی تک سهم‌ها در برخی گروه‌ها روبرو است که نحوه بازگشایی نماد معاملاتی سایپا همزمان با انتشار شایعات بی‌اساس در حوزه مدیریت سازمان بورس باعث شده تا اغلب نمادهای معاملاتی با افزایش عرضه سهام مواجه باشند.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ این در حالی است که شاخص کل هم‌وزن با رشد 82 واحدی به عدد 13 هزار و 247 واحد رسیده است.

بر اساس این گزارش امروز نماد معاملاتی سایپا در حالی بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی شد که قیمت این سهم پس از بازگشت از مجمع فوق‌العاده و افزایش سرمایه با رشد 61 درصدی قیمت پایانی در روز بازگشایی به قیمت 1862 ریال رسیده است.

نحوه بازگشایی نماد معاملاتی این شرکت در حالی مورد انتقاد اغلب سبدگردان‌های بازار قرار گرفته که برخی منتقدان معتقدند که در بهترین حالت می‌بایست امروز قیمت این سهم حول و حوش صفر تابلو بازگشایی می شد.

افزایش عرصه‌های حقیقی وحقوقی در این نماد معاملاتی باعث شده تا سایر نمادهای معاملاتی گروه خوردویی‌ها نیز تحت تاثیر سایپا قرار گرفته و با رنج‌های منفی مواجه شده باشند.

در گروه خودرویی‌ها امروز همزمان با بازگشایی نماد معاملاتی سایپا شایعه استعفای احتمالی برخی متولیان بورس پس از نوروز 95 مطرح شد که پیگیری‌ها حاکی است از پایه بی‌اساس است.

برخی امروز عنوان می‌کردند که احتمال استعفا در مدیریت ارشد بازار سرمایه عامل اصلی فشار فروشندگان سهام در گروه خودرویی است. این شایعه بیش از آنکه قابل اتکا باشد به نظر می‌رسد ناشی از شیطنت و توهم منابع غیر موثق در بازار سهام است.

 در نماد معاملاتی کنتورسازی ایران نیز پس از کشف قیمت 7 هزار و 271 تومانی هر سهم این شرکت در نخستین روز بازگشایی نماد پس از گذشت حدود دو ماه از توقف،سهامداران صبور این شرکت شاهد رشد 245 درصدی قیمت این سهم نسبت به قیمت آن در روز توقف بودند.

در ترکیب سهامداران بالای یک درصد این سهم تنها شرکت سرمایه‌گذاری و تجارت معین رنان باقی مانده و نگرانی از تحقق سودآوری‌های این شرکت در آینده باعث شده تا فشار فروش از سوی اغلب سهامداران حقیقی هیجان‌زده از قیمت 7 هزار تومانی این سهم افزایش یابد هر چند که حجم خرید و فروش‌های چندان بالایی در این سهم به چشم نمی‌خورد.

تا لحظه انتشار این خبر نیز «حریل» به قیمت هر سهم 109 تومان کشف قیمت شده و تا دقایقی دیگر تخصیص سهام به معامله‌گران آنلاین با سهمیه 1600 سهمی آغاز می‌شود. 

شرایط متعادل بازار در حالی است که بازار سهام با عبور از شوک بازگشایی نماد در گروه خودرویی‌ها به سرعت در حال بازگشت به روند صعودی است.

تا لحظه انتشار این خبر شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با رشد 254 واحدی به رقم 80 هزار و 291 واحد رسیده است. شاخص بازار اول نیز با رشد 508 واحد در حالی به رقم 57 هزار و 9 واحد دست یافته که شاخص بازار دوم با 1408 واحد افت عدد 170 هزار و 692 واحد را برای خود ثبت کرده است.

هم اکنون ارزش کل معاملات سهام در بورس تهران به بیش از 527 میلیارد تومان بالغ شده است.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید