Performancing Metrics

میوه های نوبرانه بهاری چشم نواز اما گران | اتاق خبر
کد خبر: 326520
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1394 - 20:24
شمارش معکوس برای آمدن بهاری دیگر آغاز شده است اما زودتر از بهار، میوه های نوبرانه خود را به شهر رسانده اند تا نوید بهاران زیبا برای پایتخت نشینان باشند.

 

اتاق خبر: این روزها حضور چرخ دستی های دوره گرد حامل چغاله بادام و گوجه سبز حال وهوای شهر را بیش از پیش بهاری و تب و تاب آمدن عید را برای شهروندان دو چندان کرده اند اما نرخ شان گران، تجربه لذت خوردن آنها کم و در عین حال دل هر تماشاگری را می ربایند و عقل از سرمی پرانند.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ این نوبرانه های گران، چشم هر رهگذری را نوازش می دهند و وسوسه ای غیرقابل کنترل بر جان می اندازند و مشتریان زیادی را از کوچک وبزرگ به خود جذب می کنند .مشتریانی پر و پا قرص که تحت هر شرایطی و با هر نرخی؛ از خریداری این میوه های نوبرانه دست برنمی دارند و آنها را رها نمی کنند.
بررسی های میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد که این روزها چغاله های بادام خوش طعم در پایتخت، کیلویی یکصد و40 هزارتومان و بنابر محاسبه دیگری سیری 10 هزارتومان به فروش می رسد که البته این نرخ در مناطق شمال و جنوب یکسان نیست و متغیر است.
گوجه سبز هم نوبرانه بهاری دیگری است که دارای نرخ گرانتر از چغاله بادام است ؛ اما خوب، آن هم مشتریان خاص خود را در این فصل دارد.
به نظر می رسد با روند قیمتی که این میوه های نوبرانه دارند هیچ نظارتی از سوی دستگاه های ذیربط برای نرخ گذاری آنها صورت نمی گیرد.این میوه های خوشمزه بهاری زود می آیند و خیلی زود هم می روند و تنها لذت خوردن را در طرفدارانشان برجای می گذراند وشاید داغ نخوردن.
با توجه به آنکه کشورمان جزء تولیدکنندگان انبوه میوه دردنیا به شمار می رود و بخش اعظمی از میوه های مرغوب کشور صادر می شود، شهروندان انتظار ندارند میوه ها حتی نوبرانه ها با قیمت های بالا وگران نرخ گزاری شوند.
به هر روی نوبرانه ها با قیمت بالا در هر فصل به بازار می آیند اما چه از سوی دستگاه های نظارتی مسئول نظارت بشوند و چه نشوند مشتریان، آنها را خریداری می کنند و شاید آنچه را که فراموش می کنند همان چشم پوشی از نخریدن است.
شاید باید گفت خوردن این نوبرانه های بهاری خوشمزه وجذاب خود لذت های کوچکی بشمار می آیند که لحظات شادی را در آستانه حلول بهاری نو به ثبت می رسانند اما ایکاش که ارزان تر به دست مصرف کننده می رسیدند.
حسین مهاجرانی رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وتره بار دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت: مسئولیت ساماندهی دوره گردهایی که میوه های نوبرانه از قبیل چغاله بادام را با نرخ خیلی بالا و کاذب در سطح شهر بفروش می رسانند با شهرداری تهران است که دهها بار در این باره با شهرداری تهران مکاتبه و تذکر لازم داده شده است.
وی تاکید کرد: متاسفانه شهرداری تهران تاکنون هیچ اقدامی درباره جمع آوری و ساماندهی دوره گردها و دستفروشان نکرده و نمی کند.
مهاجرانی خاطرنشان کرد: متاسفانه این دستفروشان دوره گرد،علاوه برمساله گران فروشی تخلفات دیگری را از قبیل استفاده از بلندگوهای دلخراش برای عرضه محصولات خود شامل می شوند و مزاحمت هایی را برای مردم ایجاد می کنند اما هنوز اقدامی از سوی شهرداری تهران در این زمینه صورت نگرفته است.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وتره بار توضیح داد: چغاله بادام میوه ای است که از تاریخ 15 اسفندماه جاری با قیمت بالا از شیراز وارد تهران شد و توسط دوره گردها عرضه شد؛ هم اینک این میوه نوبرانه از کاشان وارد پایتخت می شود.
وی ادامه داد: 10 روز دیگر هم چغاله بادام از ساوه و قم و گرمسار وارد تهران خواهد شد و پس از آن چغاله بادام از کرج وارد تهران می شود.
مهاجرانی گفت: در حال حاضر این میوه نوبرانه با نرخ بالا توسط دستفروش های دوره گرد عرضه می شود.
مهاجرانی تاکید کرد: عرضه میوه نوبرانه چغاله بادام توسط میادین تره باربراساس میزان عرضه و تقاضا و نیز نرخ فاکتور ارائه شده صورت می گیرد و بر فروش فروشندگان تره بار به طور مرتب نظارت می شود.
این روزها مشاهده چرخی دستی های حامل نوبرانه های بهاری همه جا یافت می شوند؛ ازمحل های تفرجگاهی و مراکز خرید گرفته تا حاشیه برخی خیابانهای شلوغ و همین چرخ دستی ها هستند که بر هیجانات خریدهای نوروزی می افزایند.
به هرحال در آستانه حلول بهاری دلنواز و تب وتاب نو شدن سال و شور وشوق غیرقابل وصف مردم برای خریدهای نوروزی نمی توان از خوردن نوبرانه ها غاقل ماند حتی اگر نرخ آنها گران باشد و نظارتی برآنها صورت نگیرد.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید