Performancing Metrics

سئول تشنه بازار ایران است | اتاق خبر
کد خبر: 326523
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1394 - 20:41
«کیم سئونگ هو» سفیر کره جنوبی در تهران گفت که کشورش با توجه به لغو تحریم های بین المللی و با نظرداشت امتیازات ایران به عنوان یک بازار نوظهور، در حال بهبود و ارتقای سطح روابط خود با این کشور است.

 

اتاق خبر: در سخنانی در سئول خاطرنشان کرد که ما در همه زمینه ها در حال پیشرفت در روابط با ایران و گسترش مناسبات تجاری هستیم و فرصت های زیادی را جستجو و عرصه های تازه ای را ایجاد کرده ایم.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وی از دمیده شدن روح تازه ای در روابط تجاری کره و ایران سخن گفت و افزود: همه کم کاری های خود را که قبل از این در روابط و همکاری های تجاری با ایران داشتم جبران و با این کشور بزرگ خاورمیانه، روابط بسیار مطلوبی ایجاد خواهیم کرد.
وی افزود که ایران نزدیک به 80 میلیون نفر جمعیت دارد و یک بازار مطلوب و بزرگ است. در کره از مقام ها گرفته تا بازرگانان و بسیاری از مردم خواستار ورود فوری به این بازار و گسترش تبادلات اقتصادی هستند.
وی گفت: پس از برجام ورود به این بازار برای همه اهمیت پیدا کرده است. رقابت به قدری شدید است که گاهی اوقات شرایط حالت بحرانی پیدا می کند و ما اصلا نمی توانیم از این رقابت خود را خارج کنیم.
مقام کره ای همچنین به این نکته اشاره کرد که شرایط پیش آمده باعث شده که هتل ها در این کشور مملو از افرادی از ملیت های مختلفی باشد که برای بدست آوردن فرصت تجاری مناسب و حضور در بازار ایران خود را به این کشور رسانده اند.
او ادامه داد: بازاری که ما تشنه آن هستیم و در آن با دیگران به سختی در حال رقابت هستیم. تحرکات زیادی در ایران آغاز شده است و دولت و بازرگانان کره ای مشتاقانه به دنبال ورود به این کشور هستند.
به گفته «کیم» امروز ژاپن، چین و آلمان به سرعت در حال گسترش فعالیت های تجاری با ایران با استفاده از فرصت های موجود هستند و ما هم باید تحرکات فوری تری داشته باشیم.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ، سفیر کره جنوبی در ایران گفت که کره شمالی هم بهتر است از این تجربیات به خوبی بهره گرفته و به تدریج بازارش را به روی کشورها باز کند.
«یون بیونگ سه» وزیر امور خارجه کره جنوبی برای اولین بار به عنوان یک مقام رسمی در 14 سال گذشته در ماه نوامبر از ایران دیدار کرد و سه ماه بعد نیز وزیر تجارت این کشور در راس هیاتی بزرگ به تهران رفت و کمیته روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه تشکیل جلسه داد.
«کیم سئونگ هو» همچنین یادآور شد: دنیا به این نتیجه رسیده است که برنامه های ایران در بخش های موشکی و هسته ای صلح آمیز است و ایران هرگز اقدامی نادرست صورت نداده است.
او تاکید کرد که در این زمینه نباید به هیچ وجه برنامه های این کشور را با توسعه تسلیحات هسته ای و موشکی کره شمالی مقایسه کرد.
وی گفت که ایران دارای جاذبه های زیادی در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و ارزش تبادلات اقتصادی دو کشور در سال 2014 میلادی هشت میلیارد و 600 میلیون دلار بوده است که می تواند بار دیگر به رقم سال 2011 میلادی یعنی معادل 17 میلیارد دلار برسد.
سفیر کره در ایران گفت که دو کشور در حال گفت وگو در باره سفر «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره به ایران هستند اما زمانی برای این سفر تعیین نکرد.
کره جنوبی از جمله کشورهایی است که برای توسعه روابط با ایران همواره تلاش زیادی داشته و می کوشد تا شرکت های خود را با طرح های زیربنایی ایران مرتبط سازد.
علاقه سئول به توسعه همکاری با تهران به حدی بالا است که وزارت دارایی این کشور اوایل اردیبهشت ماه سالجاری در بیانیه ای اعلام کرد که به منظور گسترش همکاری های اقتصادی و حضور بیشتر شرکت های کره ای در بازار ایران، تمامی محدودیت های تجارت خدمات با تهران را لغو می کند.

94109

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید