Performancing Metrics

فرصت همکاری مسکو و تهران چند برابر شده است | اتاق خبر
کد خبر: 326547
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1394 - 22:34
رییس انستیتو شرقشناسی روسیه:
«والری آندروسوف» رییس انستیتو شرقشناسی روسیه گفت: دوران پساتحریم فرصت بسیار مهمی در روابط ایران و روسیه است و زمینه های همکاری دو کشور را چند برابر افزایش داده است.

اتاق خبر: «آندروسوف» امروز (چهارشنبه)  گفت: با توجه به نتایج دیدارهای مقام های روس و ایرانی و مذاکرات انجام شده، ایران و روسیه به خوبی اهمیت دوران کنونی را با توجه به فرصت های فراوان همکاری درک می کنند و تلاش های دوجانبه بر گسترش همکاری های اقتصادی و صنعتی متمرکز شده است.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ رییس انستیتو شرقشناسی روسیه یادآوری کرد: تحریم های غربی در چند سال اخیر فرصت همکاری و توسعه روابط را در عرصه های مهمی همچون اقتصادی، بازرگانی، انرژی و صنعتی از ایران و روسیه سلب کرده بود و به رغم تلاش ها و برنامه ریزی ها، پیشرفت قابل توجهی دیده نمی شد.
وی افزود: اما در شرایط کنونی وضعیت تغییر کرده است و دو کشور از ظرفیت های بسیار گسترده برخوردارند که با تحقق آن، حجم روابط اقتصادی تا چندین برابر می تواند افزایش یابد.
کارشناس ارشد روس مهم ترین همکاری اقتصادی ایران و روسیه را در بخش انرژی عنوان کرد و اظهار کرد: دو کشور به همکاری های خود در ساخت نیروگاه ها ادامه می دهند و اقدام ها برای احداث واحد جدید نیروگاه هسته ای بوشهر آغاز شده و مطابق توافق دو بلوک هسته ای با مشارکت روسیه احداث خواهد شد.
آندروسوف گفت: ایران و روسیه همچنین قرارداد احداث نیروگاه حرارتی یکهزار و 400 مگاواتی امضا کرده اند و عملیات احداث آن به زودی آغاز می شود.
وی خاطرنشان کرد: توافق دو کشور برای اجرای چنین طرح های بزرگی نشانگر عزم سران ایران و روسیه برای توسعه همکاری های دوجانبه و ارتقای آن تا سطح مشارکت راهبردی پایدار و درازمدت است.
کارشناس ارشد روس خاطرنشان کرد: ایران و روسیه برای اجرای طرح های اقتصادی به مجموع ارزش 40 میلیارد دلار توافق اصولی کرده اند که نقطه عطفی در همکاری های اقتصادی دو کشور است.
وی فرصت کنونی برای توسعه روابط اقتصادی و صنعتی روسیه را بی نظیر و مهم خواند و اظهار کرد: مردم دو کشور و بخش های تجاری غیردولتی ایران و روسیه نیز از توسعه روابط دوجانبه استقبال می کنند و این حمایت پشتوانه خوبی برای روند رو به توسعه همکاری های دو کشور شده است.
رییس انستیتو شرقشناسی روسیه همچنین همکاری های دو کشور در سطح منطقه ای را نیز بسیار مهم خواند و اظهار کرد: دو کشور در بسیار مسایل منطقه ای و بین المللی اشتراک مواضع دارند.
وی در پایان گفت: همکاری و همگرایی دو کشور در مساله سوریه به عنوان مهم ترین مساله بین المللی نتایج مثبتی به بار آورد و تلاش ایران و روسیه توانست مانع پیشبرد توطئه های ضدسوری شود.
آندروسوف گفت: این نتایج مثبت نشان داد که همکاری ایران و روسیه می تواند موجب تقویت ثبات منطقه خاورمیانه و پایان مناقشات در کشورهایی همچون افغانستان و عراق و تامین ثبات کشورهای منطقه شود.

94109

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید