Performancing Metrics

برگزاری مراسم سال تحویل و سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم رضوی | اتاق خبر
کد خبر: 326571
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1394 - 00:19
مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی با تشریح ویژه برنامه های ایام نوروز گفت: برگزاری مراسم سال تحویل و سخنرانی مقام معظم رهبری مهمترین برنامه های حرم رضوی در نخستین روز سال جدید است

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، سیداحمد هاشم آبادی ظهر چهارشنبه در نشست خبری پیرامون تشریح ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی در نوروز ۹۵ در محل اتاق جلسات نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی محور اصلی برنامه های فرهنگی، تبلیغی و مذهبی حرم مطهر رضوی در این ایام را «جایگاه زن و مادر در خانواده و اجتماع» عنوان کرد.

وی اظهار کرد:توجه به شعار سال در برنامهها، توجه و تبیین جایگاه زن و مادر در خانواده و اجتماع، خانواده محور بودن برنامه‌ها و توجه به محوریت تعاملات خانوادگی در ایام نوروز رویکرد برنامه های حرم مطهر رضوی در ایام است.

پخش زنده سخنرانی مقام معظم رهبری

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی از پخش زنده سخنرانی مقام معظم رهبری در نمایشگرهای صحن ها و ورودی های حرم مطهر خبر داد و گفت: مراسم دیدار با مقام معظم رهبری در روز اول فروردین ماه ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در حرم مطهر رضوی به مرکزیت رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود.

وی با اشاره به پخش برنامه هایی به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی حرم مطهر رضوی از طریق اتاق گفتگوی اینترنتی ابراز کرد: امکان زیارت مجازی و نیابتی برای زائران از اقصی نقاط دنیا از طریق سایت www.razavi.tv فراهم شده است.

هاشم آبادی خاطرنشان کرد: پخش مستقیم و ترجمه همزمان سخنرانی مقام معظم رهبری، روز اول عید نوروز ۹۵ همزمان با مراسم، به زبان عربی، اردو و انگلیسی در حرم مطهر امام‌رضا(ع)، برگزاری ۸۰ ویژه برنامه سخنرانی و بیان احکام برای زائران عرب، اردو، آذری و انگلیسی زبان حرم مطهر رضوی در نوروز ۹۵ موضوعات "مسائل اخلاقی و خانودگی و اجتماعی همچون صله رحم، آثار گناه، اسراف و بیان حدیث و سیره زندگی ائمه اطهار(ع) از جمله فعالیت های ویژه زائران خارجی حرم مطهر رضوی است.

وی اظهار کرد: مجموعه گنجینه های خورشید که روایتی است از موزه ها و گنجینه های آستان قدس رضوی در قالب ۷۸ صفحه به زبان های عربی و انگلیسی منتشر شد.

پیش بینی تشرف سه میلیون زائر

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی تاکید کرد: در ایام طرح نوروزی و با پیش بینی تشرف ۳ میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در هر روز، طرح های ترددی و استقرار زائران به بهترین نحو برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: در ایام نوروز در حرم مطهر رضوی روزانه بین ۵ هزار تا ۱۱ هزار نفر نیروی خدمتیار و خادم  در قالب كشیك های موظف و فوق العاده به زائران علی بن موسی الرضا(ع) ارائه خدمت می کنند.

هاشم آبادی تصریح کرد: دفاتر امانات حرم مطهر رضوی در ایام نوروز با ظرفیتی بالغ بر ۵ هزار صندوق امانات آماده خدمت رسانی به زائران نوروزی است و ملاحظات امنیتی در احداث این دفاتر رعایت شده است.

وی ادامه داد: پنج دفتر امانات آستان قدس رضوی كه ابتدای دوربرگردان خیابان طبرسی، پاركینگ شماره ۴ برای ورودی خیابان شیرازی، حاشیه كوچه عیدگاه برای ورودی باب الرضا(ع)، ابتدای دوربرگردان خیابان نواب صفوی و جنب موزه مردم شناسی آستان قدس برای ورودی باب الجواد(ع) واقع شده است، در فاصله تقریبی ۱۵۰ متری گیت های بازرسی ورودی های حرم رضوی واقع شده است.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: خدمات در این ایام به سه قسمت قبل، حین و بعد از تحویل سال تقسیم شده است و كلیه اقلام مصرفی مانند لیوان یكبارمصرف، مایع دستشویی، مهر نماز و غیره در نزدیك ترین مكان به محل مصرف ذخیره شده است و در كوتاهترین زمان نیروهای خدماتی اقدام به شارژ آنها می کنند.

برگزاری مراسم سال تحویل

وی ابراز کرد: شستشوی روزانه صحن های حرم مطهر رضوی توسط ماشین های مكانیزه  در سه نوبت توسط ۳۰ دستگاه ماشین مكانیزه شستشو كه اخیرا به ناوگان شستشوی حرم مطهررضوی اضافه شده اند غبارروبی می شود.

هاشم آبادی از تهیه شش هزار تخته فرش جدید در ایام نوروز برای اماکن متبرکه خبر داد و بیان کرد: برای رفاه زائران در ایام طرح نوروزی كلیه سطوح اماكن متبركه اعم از صحن ها، دالان ها، راهرو ها و با توجه به انتقال ورودی ها و گیت های بازرسی حرم مطهر رضوی به حاشیه خیابان های منتهی به آن، در سنگفرش اطراف حرم مطهر رضوی مفروش می شوند.

وی با اشاره به اینکه مراسم تحویل سال ۹۵ در روز یکشنبه اول فروردین ماه همزمان با نماز صبح تا لحظه تحویل سال ساعت هشت و ۱۲ ثانیه در حرم مطهر رضوی برگزار می شود، افزود: در این ویژه برنامه علاوه بر قرائت قرآن و دعای توسل، شعر خوانی و مدیحه سرایی و همخوانی دعای تحویل سال، زائران و مجاوران از سخنرانی حجج اسلام راشد یزدی و قرائتی نیز بهره مند می شوند.

برپایی محافل انس با قرآن

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی بیان کرد: برگزاری ۱۶۰ ویژه برنامه سخنرانی و بیان احکام، معرفی بیش از ۵۵ کارشناس و مداح و شاعر جهت برنامه های نوروزی به درخواست شبکه های فارسی زبان صدا و سیما و شبکه الکوثر، قرائت ۱۲۰ زیارت امین الله، مدیحه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت در ۳۰ ویژه برنامه میلاد حضرت زهرا(س)،

وی برگزاری ۴۵ محفل انس با قرآن در جوار عترت، ۲۷ نشست و کارگاه قرآنی، اجرای ۱۰ جنگ قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری ۱۰ نشست تدبر در قرآن و سیره، اجرای طرح ۲۰ ختم روزانه قرآن کریم

برگزاری 500 گفتمان دینی

هاشم آبادی با اشاره به برگزاری ۵۰۰ گفتمان دینی در قالب «حلقه های معرفت»، «جوانه های معرفت» و «پرسمان های دینی» گفت: جلسه نشست تخصصی با موضوع تبیین شعار سال با حضور آیت الله سید احمد خاتمی چهارم فروردین ماه در بنیاد پژوهش های اسلامی برگزار می شود.

وی اظهار کرد: خدمات پاسخگویی به سوالات دینی به عموم زائران از طریق دفاتر پاسخگویی به سوالات شرعی در اماکن متبرکه، سامانه تلفنی ۳۲۰۲۰ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۰۲۰ ارائه می شود.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه کاروان های زیارتی از ۲۷ اسفند وارد مشهد می شوند و ویژه برنامه هایی برای آن ها تا ۱۲ فروردین ماه ادامه می یابد، بیان کرد: «بچه های آفتاب»، «حرم شناسی»، «فیض حضور»، «نجوا با محبوب» و «نمایشگاه کبوترانه» از جمله برنامه های پیش بینی شده کاروان های زیارتی است.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید