Performancing Metrics

دولت کانادا باید نشان دهد در صدد برقراری روابطی مبتنی بر عدم دخالت در امور داخلی ایران است | اتاق خبر
کد خبر: 326587
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1394 - 01:32
واکنش جابری انصاری به ابراز تمایل کانادا نسبت به بهبود روابط با ایران:
سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر نگاه مثبت ایران به موضع جدید کانادا گفت: دولت کانادا باید در عمل نیز نشان دهد که در صدد برقراری روابطی برابر و مبتنی بر عدم دخالت در امور داخلی و احترام و منافع متقابل است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس،‌ حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اظهارات اخیر «جاستین ترودو» نخست وزیر جدید کانادا در مصاحبه با روزنامه هافینگتون کانادا در تشریح سیاست جدید این کشور در قبال خاورمیانه و ابراز تمایل برای بهبود روابط با جمهوری اسلامی ایران و گشایش سفارت کانادا در تهران، اظهار داشت: دولت جدید کانادا از ابتدا مواضع و اظهاراتی درخصوص رویکرد منطقه‌ای و بین‌المللی خود داشته که نشان می‌دهد مایل است سیاست‌ها و رویکردهای متفاوتی را نسبت به دولت قبلی در پیش گیرد.

وی افزود: اگر این رویکرد جدید با نگاه واقع‌بینانه‌تر نسبت به موضوعات منطقه‌ای، بین‌المللی و روابط دوجانبه با کشورهای مختلف همراه باشد، می‌توان نسبت به آینده آن خوشبین بود و ما هم از آن استقبال می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در مورد روابط با ایران همانگونه که قبلا اعلام شده است، کانادا در تعلیق یکجانبه روابط پیش قدم بوده و وضعیت فعلی هم نتیجه مواضع غیرمنطقی دولت قبلی کانادا است.

جابری‌انصاری با بیان اینکه ما به هرگونه موضع جدید دولت کانادا در راستای تغییر شرایط فعلی و بازگشت روابط به شرایط پیش از تعلیق، با نگاهی مثبت می‌نگریم، خاطرنشان کرد: معتقدیم دولت کانادا باید در عمل نیز نشان دهد که در صدد برقراری روابطی برابر و مبتنی بر عدم دخالت در امور داخلی و احترام و منافع متقابل است.

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید