Performancing Metrics

اعلام آمادگی اعضای کمیسیون تلفیق برنامه ششم برای بررسی لایحه برنامه در تعطیلات | اتاق خبر
کد خبر: 326646
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1394 - 06:24
ایسنا نوشت: رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم گفت که احتمالا این لایحه بعد از بررسی و نهایی شدن بودجه 95 در دستورکار مجلس قرار می گیرد.

اتاق خبر - غلامرضا مصباحی مقدم با اشاره به رای مجلس به تمدید یکساله برنامه پنجم اظهار کرد: اگر ما تمدید برنامه پنجم را نداشتیم، بررسی لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال 95 نمی توانست انجام شود زیرا این بودجه باید در قالب برنامه باشد پس لازم بود برنامه پنجم تمدید شود تا بررسی بودجه 95 در قالب برنامه پنجم انجام شود.

وی افزود: به مجرد اینکه لایحه برنامه ششم در مجلس به تصویب برسد، جایگزین برنامه پنجم خواهد شد بنابراین ما نباید فرض را بر این بگیریم که یک سال فرجه برای برنامه ششم وجود دارد زیرا اگرچنین تصوری شود در پایان سال 95 باز هم با مشکل نبود برنامه برای تصویب بودجه 96 روبرو می شویم. از این جهت ما رسیدگی به لایحه برنامه ششم را در دستور کار قرار دادیم و بنا داریم در تعطیلات نیز روی این لایحه کار کنیم.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمیته ای به ریاست حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد تشکیل شده و تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق برنامه ششم نیز اعلام آمادگی کردند که در تعطیلات روی لایحه برنامه ششم کار کنند. نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز همراهی خود را نشان داده اند و از مرکز پژوهش ها نیز به کمک آن‌ها آمده‌اند.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم اضافه کرد: بنابر این است که با استفاده از دو سند پشتیبانی که دولت برای برنامه ششم تهیه کرده ما اهداف کلان برنامه را استخراج کنیم و اهداف کمی برنامه مثل نرخ رشد ، نرخ بهره بری، اشتغال، سرمایه‌گذاری و امثالهم را دنبال کنیم و اولویت های برنامه ششم را نیز استخراج کنیم، البته دولت، یازده اولویت دارد اما آن را در متن پیشنهادی خود به ما نداده ، مثل آب ،‌انرژی،‌محیط زیست، بانک ، تامین اجتماعی و چند اولویت دیگر. ما این اولویت ها را برجسته خواهیم کرد و جدول منابع را برای برنامه پنجم استخراج و تهیه می‌کنیم و احیانا ممکن است تغییراتی هم صورت گیرد و نهایتا این رابه متنی که دولت تحت عنوان احکام اجرایی به ما پیشنهاد داده ضمیمه کند که این چارچوب برنامه باشد.

وی یادآور شد: اگر نتیجه کار کمیته نیمه فروردین ما ه به کمیسیون تلفیق برنامه ششم ارائه شود ما همان زمان بررسی را در کمیسیون آغاز خواهیم کرد و با توجه به اینکه حجم بالایی ندارد این امید وجود دارد که بتوانیم ظرف یکی دو هفته آن را به نتیجه برسانیم تا بعد از تصویب بودجه ، لایحه برنامه ششم در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

مصباحی مقدم در پایان با بیان اینکه احتمالا جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس بعد از تعطیلات سال نو برگزار نمی‌شود یادآور شد: کمیسیون‌ها مواردی را برای بررسی در صحن آماده می‌کنند اما با توجه به اینکه در حال حاضر ظرفیتی برای تصویب سایر طرح ها و لوایح در صحن وجود ندارد احتمالا جلسات کمیسیون‌های تخصصی تشکیل نخواهد شد و از این جهت ما بسیار امیدواریم که در همین دوره برنامه ششم را در صحن علنی مجلس بررسی و نهایی کنیم.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید