Performancing Metrics

شرط عربستانی‌ها برای مذاکره با ایران | اتاق خبر
کد خبر: 326784
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1394 - 20:28
ترکی الفیصل، شاهزاده سعودی در اظهاراتی عجیب مدعی شد که اگر ایران "نیروهای خود را از سوریه خارج کند"، عربستان آماده مذاکره مستقیم با ایران خواهد بود.

 

به گزارش اتاق خبر و به نقل از ایسنا، عضو ارشد خاندان سعودی و رئیس اسبق سازمان جاسوسی عربستان، مدعی شد که دو کشور منافع مشترکی در منطقه دارند، اما به ادعای او «ابتدا ایران باید دست از بی ثبات کردن منطقه بردارد».

 

فیصل در گفت‌وگو با خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی ادعا کرد: عربستان نمی‌خواهد با ایران و مردمش رابطه بدی داشته باشد، «اما ایران باید مشخص کند که در منطقه به دنبال چیست. نمی‌شود در منطقه بی‌ثباتی ایجاد کرد، همانطور که ایران با حمایت از شبه‌نظامیان مختلف در سوریه، عراق و یمن ایجاد کرده و بعد بگویید که آماده گفت‌وگو هستید».

 

وی در خصوص عملیات نظامی عربستان سعودی در یمن گفت: تا زمانی که حمایت ایران از حوثی‌ها ادامه داشته باشد، عملیات عربستان هم ادامه خواهد یافت.

 

به گزارش پایگاه خبری العالم ،او همچنین از تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای خارج کردن نیروهای روس از سوریه استقبال کرد و گفت که اگر هیچ نیروی خارجی در سوریه نباشد، روند صلح در آن کشور تسریع می‌شود.

 

ترکی الفیصل ۷۱ ساله از فرزندان ملک فیصل، پادشاه پیشین عربستان سعودی است که سال‌ها رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان بود.

 

فیصل یکی از افرادی است که صهیونیست‌ها برای آشکار کردن روابط خود با رژیم سعودی، با وی رایزنی‌های طولانی انجام داده اند.

 

چندی پیش، انتشار تصویر دست دادن ترکی فیصل با وزیر جنگ رژیم اشغالگر در مونیخ، واکنش‌های گسترده ای را در میان فعالان رسانه‌ای و سیاسی عرب برانگیخت و بسیاری از کاربران و مخاطبان سایت‌های خبری جهان عرب، در اعتراض به دست دادن "ذلیلانه" ترکی فیصل با یعلون، جملاتی خشم آلود نوشتند.

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید