Performancing Metrics

جایگزین سریع‌ترین هواپیمای جهان، در آستانه رونمایی | اتاق خبر
کد خبر: 326822
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1394 - 23:36
سخنگوی شرکت لاکهید مارتین اعلام کرد: پس از سال‌ها انتظار، جایگزین هواپیمای شناسایی افسانه‌ای SR71 به زودی آماده پرواز می‌شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شرکت لاکهید مارتین اعلام کرد: هواپیمای جایگزین لاکهید SR71 با سرعت شش برابر صوت یا سه برابر سریع‌تر از هواپیمای مسافربری فراصوت کنکورد، در مراحل پایانی آزمایش است.

هواپیمای SR72 بر خلاف نسل پیشین، به سامانه سلاح لیزری با قابلیت نفوذ در انواع زره‌های فلزی مجهز خواهد شد.

این شرکت همچنین اعلام کرد: برای تامین انرژی نسل جدید هواپیمای شناسایی SR72 مانند نسل گذشته از موتورهای «اسکرام جت» بهینه شده، استفاده خواهد شد.

موتورهای اسکرام جت تنها در سرعت بالاتر از صوت به کار گرفته می‌شوند، بنابراین برای پرواز زیر صوت مانند نسل گذشته، دو موتور توربوفن و اسکرام جت در ترکیبی هوشمندانه درون هم قرار می‌گیرند و تنها با تغییر وضعیت دهانه ورودی هوای موتور امکان تغییر پیشرانه در سرعت فراتر از صوت از توربوفن به اسکرام جت امکان‌پذیر می‌شود.

اورلاندو کاروالو، رئیس بخش مهندسی هواوفضای شرکت لاکهید مارتین در گفت‌وگو با رسانه‌ها عنوان کرد: مهندسان این شرکت با همکاری متخصصان صنایع موشکی به دنبال پیشرفت تکنولوژی موتور اسکرام جت هستند.

وی در ادامه افزود: با توجه به افزایش بیش از حد دما در بدنه هواپیما هنگام ماموریت‌های فراصوت، قطعات پوششی بدنه باید به نحوی ساخته شوند تا هنگام گرم شدن بیش از حد، فضای کافی برای انبساط داشته باشند.

رئیس بخش مهندسی هواوفضای شرکت لاکهید مارتین تاریخ دقیق پرواز هواپیمای شناسایی SR72 را اعلام نکرد اما عنوان کرد که نمونه آزمایشی این هواپیما ساخته شده و به زودی در مراسمی رسمی معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید