Performancing Metrics

سفر «هسته‌ای» به مریخ تنها در 6 هفته | اتاق خبر
کد خبر: 326823
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1394 - 23:41
سازمان فضایی روسیه پس از مدت‌ها سکوت بالاخره فناوری راکت هسته‌ای قادر به حمل بشر به مریخ در شش هفته را در سال 2018 آزمایش خواهد کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سازمان فضایی روسیه با تعیین زمان آزمایش راکت هسته‌ای باعث شگفتی بسیاری از کارشناسان صنایع فضایی جهان شده است.

در حالی سفر شش هفته‌ای به مریخ از سوی کارشناسان روسی مطرح می‌شود که سریع‌ترین زمان ممکن برای رسیدن به مریخ با راکت‌های فعلی حداقل 18 ماه است.

کارشناسان صنایع فضایی روسیه معتقدند که پیشرانه‌های سوخت هسته‌ای تقریبا نصف سیستم‌های سوخت شیمیایی وزن دارند، بنابراین برخی از محدودیت‌ها در طراحی برطرف شده و انتظار می‌رود تا سال 2033 امکان سفر سرنشین‌دار به مریخ امکان‌پذیر شود.

سازمان فضایی ناسا برای جبران فاصله از رقیبان روسی اعلام کرد که دانشمندان ناسا نیز بر روی موتورهای هسته‌ای تمرکز خواهند کرد.

روسیه اولین کشوری بود که موفق به اعزام انسان به مرزهای فضا شد و انتظار می‌رود این کشور با پیشرفت‌های چشمگیر اما پنهان در تکنولوژی فضایی، احتمالا برنده رقابت فرود انسان بر سطح سیاره سرخ باشد.

دانشمندان فضایی روسیه معتقدند که زمان بازنشستگی موتورهای راکت سوختی بسیار نزدیک است، چرا که راکت‌های سوختی جامد قابل کنترل نیستند و در صورت روشن شدن تا پایان ذخیره سوختی خاموش نخواهند شد، اما موتورهای هسته‌ای از هر نظر قابل کنترل هستند و مانورپذیری بهتری را برای سفینه‌های فضایی آینده به ارمغان خواهند آورد.

سرگئی کرینکو، مدیر شرکت روس اتم، عنوان کرد: برای پیشرفت این پروژه تاکنون 274 میلیون ‌دلار هزینه شده است که خوشبختانه پیشرفت‌های چشمگیری بدست آمده است.

وی در مورد ناکارآمدی سامانه موشک‌های سوختی فعلی افزود: موشک‌های سوختی قابل اعتماد نیستند و با بهترین نمونه آنها می‌توان تا 18 ماه به مریخ رسید و در کمال ناامیدی امکان بازگشت با آنها میسر نیست.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید