Performancing Metrics

رئیس جمهور کره جنوبی بلای یک فاجعه هسته ای را برای مردمش به جان خریده است | اتاق خبر
کد خبر: 326845
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1394 - 01:44
پیونگ یانگ:
در پی حمایت کره جنوبی از تحریم های آمریکا علیه کره شمالی، پیونگ یانگ «پارک گئون هی» رئیس جمهور این کشور را «دیکتاتور خونخوار» خطاب کرد.

به گزارش اتاق خبر  به نقل از ایرنا، کره جنوبی امروز پنجشنبه صراحتا اعلام کرد که تحریم های شدید آمریکا و شورای امنیت علیه کره شمالی نشانه عزم راسخ جامعه بین المللی برای مقابله با برنامه تسلیحات هسته ای این کشور است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی هم در بیانیه ای از تحریم های واشنگتن استقبال کرده و افزوده است که ما از هیچ همکاری با آمریکا برای فشار بر کره شمالی و اجرای تحریم ها دریغ نخواهیم کرد.
ساعاتی پس از استقبال کره از این تحریم ها، خبرگزاری کره شمالی با انتشار گزارشی، رئیس جمهور همسایه جنوبی را دیکتاتور و خونخوار خطاب کرد که جان مردم کشورش برایش بی ارزش است.
این گزارش می افزاید، او آنقدر وقیحانه برخورد می کند که حتی مردم کره و بسیاری دیگر در جامعه بین المللی از او ابراز انزجار می کنند.
خبرگزاری کره شمالی ضمن اعلام دوباره تهدیدها علیه کره جنوبی خاطرنشان کرد که «پارک» آنقدر عصبانی و افراطی برخورد می کند که روابط دو کره را به بدترین حالت رسانده و حتی بلای یک فاجعه هسته ای را نیز به جان مردم خود خریده است.
این مطلب از رئیس جمهور کره جنوبی به عنوان یک زن دیوانه یاد کرده است که به انواع بیماری های پلید مبتلاست و هر روز بیشتر برای رویارو کردن دو کره و درگیر کردن دو کشور و بروز یک حادثه هسته ای تلاش می کند.
خبرگزاری کره شمالی همچنین با خطاب قرار دادن رئیس جمهور کره با الفاظ ناشایست می نویسد: دنیا تاکنون فردی همچون او (پارک گئون هی) را که در داخل و خارج از کشورش مورد شدیدترین انتقادها می باشد، به خود ندیده است.
انتشار بیانیه های مکرر دو کره علیه یکدیگر نشان دهنده تشدید تنش ها در منطقه شبه جزیره کره است که در روزهای گذشته نیز محل برگزاری رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا بوده که همچنان ادامه دارد.
همزمان با بالا گرفتن تنش ها و ناآرامی ها در منطقه ای که چین آن را هر لحظه آماده انفجار توصیف کرده است کره جنوبی از سفر قریب الوقوع «کیم هونگ کئون» نماینده ویژه امور امنیتی خود به چین خبر داده است.
وی که به تازگی به عنوان فرستاده هسته ای کره انتخاب شده است، قصد دارد فردا جمعه پس از ورود به پکن با «وو داوی» همتای چینی خود گفت وگو کند.
قرار است طرفین در باره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه شبه جزیره کره و اجرای هماهنگ تحریم ها علیه کره شمالی بحث و تبادل نظر داشته باشند.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید