Performancing Metrics

راهنمای جامع سفر به بانکوک | اتاق خبر
کد خبر: 326863
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1394 - 09:07
بانکوک پایتخت کشور تایلند و یکی از شهرهای پرطرفدار در تایلند است.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از کجارو، بانکوک که معنی آن شهر فرشته‌ها است در سال ۱۷۸۲ میلادی به دستور شاه «رامای اول» به عنوان پایتخت بنا شد و اکنون با گذشت بیش از دو قرن، به کلان‌شهری بزرگ تبدیل شده است. بانکوک نظیر سایر شهرهای بزرگ و مدرن دنیا به داشتن ساختمان‌های عظیم، هتل‌های بسیار مجلل، مراکز خرید و نیز فرودگاهی مدرن و بین‌المللی افتخار می‌کند، ضمن آنکه زیبایی بافت و رسوم سنتی خود را حفظ کرده است.

این شهر ترکیبی از جلوه‌های غربی، شرقی و نیز مدرن و باستانی است. رونمای آن چهره امروزی به خود گرفته است در حالی که سنت‌های دیرین، همچنان در زندگی روزمره مردم تجلی می‌کنند؛ بنابراین صرف‌نظر از مدرن شدن آن هنوز امتیاز و ارزش خود را جهت نگاهی گذرا به هنرهای سنتی، معماری، مذهبی و سایر جنبه‌های فرهنگی مردم تایلند، آن‌هم در بهترین شرایط حفظ کرده است.

در اولین مواجهه با این شهر با گرمای شدید، آلودگی و لبخندی چون ضمیمه‌ای محوناشدنی بر چهره تایلندی‌ها روبرو خواهید شد. بانکوک پرجمعیت‌ترین شهر تایلند با جمعیتی بالغ بر ۱۱ میلیون نفر (شهر و حومه آن) نیز است.

 

بانکوک علاوه بر اینکه به هوای غیرقابل پیش­بینی، رطوبت و شرجی بودن معروف است به دارا بودن معابد باشکوه، بازارهای تاریخی، آسمان‌خراش‌ها و بارهایی در پشت‌بام نیز شهرت دارد. ترکیبی از سنت و مدرن بودن در گوشه گوشه‌ی شهر به چشم می‌خورد، به طوری که در هر خیابان فروشگاه‌های خاص باعث تعجب شما می‌شود. قرار گرفتن ساختمان‌ها و برج‌های مدرن در کنار زیارتگاه‌های مقدس، این شهر را به مکانی بسیار جالب و دیدنی تبدیل کرده است.

این نکته را نباید نادیده گرفت که با وجود این زندگی صنعتی تایلند هنوز در جریان است، به طور مثال راهب و زاغه‌نشینان در ساعت شلوغ صبح برای جمع‌کردن صدقه در میان مردم حضور پیدا می‌کنند، همچنین شما می‌توانید خانه‌های چوبی را با راه رفتن در کنار رودخانه چاوا مشاهده کنید، در همین حین راه‌های امرار معاش ساده با استفاده از راه‌های ۱۰۰ ساله را نیز شاهد هستید.

اغلب بازدیدکنندگان از «راتاناکوسین» شروع می‌کنند و در ادامه به دیدن «کاخ بزرگ» و «وات پوو» می‌روند. رودخانه چاوا قسمت قدیمی شهر را از قسمت مدرن تا حد زیادی جدا کرده است. نار این رودخانه محیطی آرام و ساکت با کانال‌های باریک همراه با بازارهای شناور روی آب (درون قایق‌ها) باعث شده که شهر بانکوک را ونیز شرق بنامند.

در شرق این کانال بانکوک مدرن وجود دارد که مرکز تجمع فعالیت‌ها و کسب و کارهای بی‌شمار، مغازه­ها و مراکز خرید بانکوک وجود دارد، همچنین با دسترسی آسان به مونوریل «بی تی اس» برای حمل و نقل می‌توانید از آن استفاده کنید. در اطراف میدان «سیام» بنای یادبود پیروزی وجود دارد، همین‌طور کمی آن طرف­تر خیابان «سخوم ویت»، مرکز هتل‌های لوکس بانکوک، رستوران‌ها و کافه‌ها است به چشم می‌خورند.

بازارهای آخر هفته بانکوک به نام «چاتوچاک» تجربه‌ای جذاب برای بازدیدکنندگان از بانکوک به شمار می‌آید. در آخر هفته‌ها این مکان پر می‌شود از گردشگران خارجی و افراد محلی که در حال چانه زدن برای خرید وسایل خانه، خوراکی‌های محلی، سوغاتی یا آثار هنری متعلق به تایلند هستند. ضمناً شما می‌توانید از ماساژ سریع پا در این بازارها نیز بهره ببرید.

بنا به دلایل ذکر شده به نظر می‌رسد در حال حاضر تعداد زیادی از گردشگران به تایلند سفر می‌کنند. من دوستانی دارم که به فکر سفر به تایلند هستند، دوستانی که در مسیر رفتن به آن هستند و افرادی که هم اکنون در تایلند به سر می‌برند. شاید این موضوع به این خاطر باشد که الان برف و آب‌وهوای سرد در نیمکره شمالی حاکم است. در اواخر سال گذشته، من زمان زیادی را در این شهر سپری کردم. این شهر یکی از شهرهای موردعلاقه من در جهان است.

 

 

اما بانکوک شهری است که مسافرانش را بدون تحت تأثیر قرار دادن رها می‌کند. این شهر تنها چیزی که برای مسافران و گردشگران به ارمغان خواهد داشت، آلودگی هوا، ترافیک و کمبود جاذبه‌های گردشگری است. زمانی که در شهر بودم نقش راهنمای تور را برای برخی از دوستانم ایفا کردم اگرچه این افراد از غذا و زندگی شبانه این شهر لذت بردند اما کار زیادی برای انجام دادن در این شهر وجود نداشت و البته حق با آن‌ها بود. در این شهر جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود ندارد و معمولاً بیشتر افراد نمی‌توانند زیاد در اینجا اقامت داشته باشند و آن را ترک می‌کنند.

زمانی که در این شهر زندگی می‌کردم به دنبال راهی بودم که بتوانم جاذبه‌های دیدی آن را پیدا کنم. بالاخره دریافتم که بانکوک نیز دارای پیشنهادهای بسیاری برای گردشگران خود است. در واقع این شهر به آرامی گنجینه‌های پنهانش را برای افرادی که زمانی را برای جستجو و کاوش این موارد سپری کرده‌اند، آشکار می‌کند. این شهر شما را وادار می‌کند جاذبه‌های گردشگری همچون محله‌های یهودی‌نشین و گردشی «خائو سان» (Khao San) و «سیلوم» (Silom) را رها کنید و به دنبال شهری پر از کارهای متنوع برای انجام دادن، مکان‌هایی برای خوردن و جاهایی برای بازدید کردن باشید.

 

کارها جالب و جاذبه‌های گردشگری در بانکوک

در زیر موارد محبوب و موردعلاقه من برای انجام دادن و بازدید کردن را مشاهده می‌کنید

 

کاخ بزرگ

ساعت کاری: ۸: ۳۰ -۳: ۳۰ هر روز - قیمت ورودی: ۵۰۰ بات (۵۱۰۰۰ تومان)

«کاخ بزرگ» (Grand place) در واقع کاخ سلطنتی تایلند است. این مکان توسط پادشاه «رامای اول» (King Rama I) در اواخر قرن هجدهم میلادی ساخته شده و محل اقامت رسمی پادشاه فعلی است (هرچند او واقعاً در این مکان زندگی نکرده است و در حال حاضر از این مکان برای برگزاری جشن‌ها مورد استفاده قرار می­گیرد). اینجا یک مکان زیبا پر از معابد متعدد، از جمله معبد «وات پرا کایئو» (WatPraKaeo) است که میزبان مجسمه زمرد بودای قرن پانزدهمی است که لباس او ۳ بار در سال توسط شخص شاه چرخانده می‌شد.

 

 

 

خانه جیم تامپسون

ساعت کاری: روزانه از ۹ الی ۵ بعدازظهر (آخرین راهنمای تور از ساعت ۵ بعدازظهر آغاز به کار می‌کند.
 قیمت ورودی: ۱۵۰ بات (۱۵۳۰۰ تومان) البته برای دانش آموزان و دانشجویان تخفیف وجود دارد.

جیم تامپسون (The Jim Thompson House) در طول دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ (دهه‌های ۲۰ و ۳۰ شمسی) جاسوس سابق آمریکا و تاجر ابریشم در تایلند بود. او خانه تایلندی سنتی خود را در بانکوک بنا و آن را با مبلمان چوبی بسیار زیبا و باغ‌های احاطه‌کننده و چشم‌نواز تزیین کرد. در سال ۱۹۶۷ میلادی (۱۳۴۵ شمسی) به طور اسرارآمیزی ناپدید شد و به مالزی رفت. در حال حاضر خانه او یک بنای تاریخی از معماری سنتی تایلندی است. بازدید از این مکان یکی از محبوب‌ترین کارهای من است. درآمد حاصل از این مکان برای کمک به کودکان محروم صرف می‌شود.

 

معبد وات آروم

ساعت کاری: ۸: ۳۰ قبل از ظهر تا ۵ بعدازظهر - قیمت ورودی ۵۰ بات (۵۱۰۰ تومان)

معبد «وات آروم» (WatArun) یک معبد بودایی زرق‌ و برق­دار در گوشه رودخانه «چائوفرایا» (Chao Phraya River) و در روبروی کاخ بزرگ است. این معبد دارای ۴ منار مخروطی اصلی و ۴ منار کوچک‌تر و یکی از مکان‌های نمادین در پول‌های تایلندی است. از بالای مناره مخروطی اصلی می‌توانید دید بسیار گسترده‌ای روی شهر داشته باشید و عکس‌های فوق‌العاده زیبا و شگفت‌انگیزی به هنگام غروب و طلوع خورشید بگیرید. پله‌ها بسیار شیب‌دار هستند و باید به هنگام بالا رفتن مواظب خودتان باشید.

 

وات فو

ساعت کاری: ۸ قبل از ظهر تا ۶ بعدازظهر – قیمت ورودی: ۱۰۰ بات (۱۰۲۰۰ تومان)

در مرکز «وات فو» (Wat Pho) ماساژ به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر انجام می‌شود و قیمت آن ۲۶۰ بات (۲۶۵۲۰ تومان) برای هر ساعت است. این مکان برای ۲ مورد در میان افراد مشهور شده است. اولاً اینجا یک باغ بسیار بزرگ است که مجسمه یک بودا در آن واقع شده و دوم اینکه شما می‌توانید برای استراحت و آرامش خود از ماساژهای مختلف استفاده کرده و روز خود را لذت‌بخش کنید. این مکان درست کنار کاخ بزرگ واقع شده است. در طول خیابان بازار غذاهای مختلفی هم وجود دارد.

 

بازارهای آخر هفته چاتوچاک

ساعت کاری: روزانه از ۶ صبح تا ۶ بعدازظهر

بازارهای آخر هفته که با نام «چاتوچاک»(Chatuchak) شناخته می‌شوند، یک مکان ایده­آل برای خرید همه چیز است. این بازار بزرگ (این مکان واقعاً بزرگ است) بهترین مکان برای خرید هدیه، پیدا کردن محصولات کپی، داد و ستد کالا یا خوردن غذاهای سنتی فوق‌العاده خوشمزه است. این مکان در اواخر هفته شروع به کار می‌کند و یکی از مکان‌هایی است که باید از آن بازدید کنید.

 

 

پایانه ۲۱

ساعت کاری: روزانه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

«پایانه ۲۱» (Terminal 21) مرکز خرید موردعلاقه من در شهر هست. این مکان دارای طرحی شبیه فرودگاه است و هر طبقه از آن نشان‌دهنده ناحیه مختلفی از جهان است. در این مکان وای فای رایگان، رستوران‌های مختلف در هر طبقه، تئاتر و سینما در طبقه آخر و یکی از بهترین رستوران‌های موجود در شهر وجود دارد.

 

جاده خائوسان

«جاده خائو سان» (Khao San Road) یکی از خیابان‌های گردشگری بدنام در بانکوک است. تمامی مسیرهای مسافرتی به نظر به اینجا می‌رسند؛ اما این مکان بیشتر از یک مسیر ترانزیتی برای مسافرانی است که به سایر بخش‌های تایلند و آسیای جنوب شرقی سفر می‌کنند. این جاده نشان‌دهنده زندگی «دوره‌گردی» و «زاغه‌نشینی» است و شما می‌توانید کافه‌ها، مغازه‌ها، غذاهای خیابانی، رستوران‌های بین‌المللی، فروشندگان، افراد محلی و فعالیت‌های مختلف شبانه را در این مرکز مشاهده کنید.

 

محله چینی‌ها

محله چینی‌ها یکی از مکان‌های عالی برای خوردن غذاهای مختلف به خصوص غذاهای دریایی در شب است. این مکان با افراد مختلفی که در خیابان‌های آن گردش می‌کنند، پر می‌شود؛ بنابراین بهتر است خود را برای عبور از این مسیر به خصوص در خطوط «سامپائنگ» (Sampaeng) که طولانی‌ترین ناحیه خرید این خیابان است آماده کنید. همچنین شما می‌توانید یک بازار گل بزرگ در نزدیکی رودخانه پیدا کنید.

 

 

سوک سوی ۱۱

 «سوک سوی ۱۱» (Suk Soi 11) یک خیابان در مرکز شهر بوده و کانون مهاجرین بانکوک و یکی از خیابان‌های موردعلاقه من در این شهر است. شما می‌توانید کافه «چارلی ارزان‌قیمت»، رستوران‌های موجود در پشت‌بام‌ها، مهمان‌خانه «سوک ۱۱» (بهترین مهمان‌خانه در شهر)، غذاهای فوق‌العاده و خوشمزه در «اتاق مغول» و «تکس مکس» معتبر در «چارلی براون» را پیدا کنید.

94104

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید