Performancing Metrics

داعش در 15 ماه یک‌چهارم اراضی تحت اشغال‌اش را از دست داد | اتاق خبر
کد خبر: 326892
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1394 - 13:55
نتایج بررسی جدیدی نشان می‌دهد، داعش ظرف 15 ماه گذشته حدود یک‌چهارم اراضی تحت اشغال خود را از دست داده و این گروه‌ تروریستی به صورت فزاینده‌ای منزوی شده و رو به افول است.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از خبرگزاری فرانسه، مرکز دفاعی آی اچ اس جینز گزارش داد، از ژانویه 2015 گروه تروریستی داعش 22 درصد از اراضی تحت اشغال خود در عراق و سوریه را از دست داده‌ که هشت درصد از اراضی فوق در سه ماه گذشته از کنترل این گروه تروریستی خارج شده است.

 

در این گزارش آمده است: روند جنگ علیه داعش تغییر می‌کند. بین اول ژانویه تا 15 دسامبر 2015 شبه‌نظامیان داعش کنترل 14 درصد از اراضی خود را از دست داد. بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که داعش در سه ماه گذشته هشت درصد دیگر از اراضی‌اش را از دست داده است.

 

در ادامه گزارش مذکور می‌خوانیم: در سال 2016 ما شاهد وارد آمدن ضربات سنگینی علیه داعش در سوریه بودیم که از شمال‌شرقی به سمت جنوب و رقه‌ و دیرالزور پیش می‌رود. در این مناطق ترکیبی از نیروهای کرد با پشتیبانی هوایی آمریکا و روسیه پیشروی کردند. همینطور حملات هوایی کمپین تحت امر آمریکا و روسیه موجب عقب‌نشینی داعشی‌ها شده است.

 

کلومب استراک (Columb Strack) تحلیلگر مسائل خاورمیانه در هفته‌نامه دفاعی جینز می‌گوید: انزوا و شکست‌های نظامی بیشتر موجب می‌شود تا کار داعش برای جذب نیروهای بیشتر برای سوریه با مشکل مواجه شود. داعش به صورت فزاینده‌ای منزوی شده و رو به افول است. این امر به نفع اصلی‌ترین رقیب آن جبهه النصره است که آن هم هدفش تشکیل خلافت اسلامی است.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید