Performancing Metrics

آبشار انجیلی کا فرصتی نو برای گردشگری سوادکوه | اتاق خبر
کد خبر: 326902
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1394 - 16:42
فرماندار سوادکوه شمالی گفت: آبشار «انجیلی کا» فرصتی برای اشتغال‌زایی و بهره‌مندی مسافران از طبیعت است.

 به گزارش اتاق خبر و به نقل از ایسنا، محمد رضا منصوریان اظهار کرد: با تلاش تیمی از کمیته گردشگری سوادکوه شمالی، بلند‌ترین آبشار منطقه لفور با عنوان «انجیلی‌کا» به ارتفاع 220 متر در جنگل‌های این منطقه شناسایی شد.

 

وی افزود: آبشار انجیلی‌کلا بلندترین آبشار سوادکوه است که می‌توان از سه مسیر کالیکلا، گالش‌کلا و رئیس‌کلا به این آبشار دسترسی پیدا کرد.

 

فرماندار سوادکوه شمالی خاطرنشان کرد: باید زمینه‌ای برای جذب گردشگران فراهم کنیم تا از این طریق بتوانیم شهر خود را به جهان بشناسانیم و همچنین به این روش برای مردم شهرستان کسب درآمد شود.

 

منصوریان تصریح کرد: این آبشار در سه کیلومتری روستای کالی کلا لفور قرار دارد که می‌تواند با ایجاد راه دسترسی فرصت بهرمندی را برای طبیعت دوستان و اشتغال فراهم کند.

 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سوادکوه شمالی نیز در گفت‌و‌گو با ایسنا، از آبشار دیگری با عنوان آبشار آهکی با ارتفاع ۳۲ متر که دارای بهترین و زیباترین زیستگاه طبیعی است خبر داد و گفت: این آبشار در روستای گالش کلا لفور سوادکوه شمالی قرار دارد.

 

رضا دانش‌زاده با اشاره به اینکه در سوادکوه شمالی 84 آبشار از 50 تا 280 متر شناسایی شد که باید معرفی شود تا مسافران از این طبیعت استفاده کنند، افزود: منطقه جنگلی لفور زیبا و خوش ‌آب و هوا و در بیست کیلومتری جنوب شرقی قائم شهر قرار دارد.

 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سوادکوه شمالی با بیان اینکه از مهم‌ترین اهداف گردشگری حفظ مکان‌های طبیعی است، تصریح کرد: تلاش شود تا مسافران زباله‌ها را به شکل تر و خشک جدا کنند و در مکان‌های مشخص شده قرار دهند.

94104

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید