Performancing Metrics

نماز جمعه کربلا همچنان بدون اعلام موضع مرجعیت عالی عراق | اتاق خبر
کد خبر: 326976
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
ایرنا نوشت: شیخ احمد الصافی نماینده مرجعیت و امام جمعه کربلا، در شرایطی که بغداد و سایر شهرهای عراق در آستانه یک اعتصاب سراسری و طولانی قرار دارد
اتاق خبر - خطبه دوم نماز امروز را همانند چند هفته گذشته، به قرائت نامه های امام علی (ع) به والیانش در مصر اختصاص داد که از سوی ناظران، یادآوری آن به مسئولان عراقی است.
 

به گزارش ایرنا، این هفته نیز هیچ موضع مشخصی در قبال مسائل داخلی عراق، از سوی مرجعیت عراق دیده نشد که تا یک ماه پیش از طریق خطبه دوم نماز های جمعه کربلا و از سوی نمایندگانش سید احمد الصافی و عبدالمهدی کربلایی ارائه می شد.
در خطبه دوم امروز نماز جمعه کربلا ، سید احمد الصافی همانند چند هفته گذشته، دو نامه امیرالمومنین علی (ع) را به مالک اشتر و محمد بن ابوبکر والیان منتصب ولایت مصر را قرائت کرد که در آنها رفتار حکام با رعایا و حساسیت به حقوق آنان را یادآور شده و همچنین شرایط حاکمان را از منظر علی (ع) تشریح کرده است.
در این نامه ها، امام علی (ع) بر سخت گیری علیه ظالمان و دست اندازان به حقوق مردم و آسان گیری و محبت به رعایا تاکید شده است که ناظران اعتقاد دارند قرائت این نامه ها طی هفته های گذشته، با هدف خطاب قراردادن مسئولان و سیاستمداران عراقی است.
آیت الله سیستانی تا پیش از این برای خطبه دوم کربلا که به خطبه مرجعیت معروف است، مواضع و نظرات خود را در خصوص مسائل مختلف اعم از سیاسی، امنیتی و اقتصادی از طریق یادداشت ارسال می کرد که این روند را از یک ماه پیش قطع کرده و گفته می شود، آیت الله با این کار مخالفت خود را با روند اداره کشور اعلام کرده است و برخی نیز آن را نوعی قهر مرجعیت از روند سیاسی عراق عنوان می کنند.
این درحالی است که از صبح امروز (جمعه) هزاران نفر از شهروندان عراقی به مقابل منطقه سبز امنیتی آمده و قصد تحصنی طولانی مدت را دارند که «مقتدی صدر» رهبر جریان سیاسی موسوم به «صدری ها»، فراخوان آن را داده است.
بسیاری از آگاهان و ناظران، این تحصن ها را مخل امنیت پایتخت دانسته و معتقدند که می تواند زمینه های نفوذ عوامل و گروه های تروریستی را به صفوف مردم فراهم کند.
عصائب اهل الحق از گروه های الحشد الشعبی روز گذشته (پنجشنبه) در بیانیه ای ، بازگشت به مرجعیت و تاسی به داوری مرجع عالی عراق را تنها راه برون رفت از بحران سیاسی اخیر اعلام کرد و خواستار خویشتنداری گروه های مختلف در شرایط حاضر شد.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید