Performancing Metrics

درخواست مداخله‌جویانه واشنگتن درباره آزادی دو شهروند آمریکایی بازداشت شده در ایران | اتاق خبر
کد خبر: 327115
تاریخ انتشار: 1 فروردین 1395 - 12:59
وزارت امور خارجه آمریکا در اقدامی مداخله جویانه خواستار آزادی فوری سیامک نمازی و پدرش شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز جمعه خود از ایران خواست تا سیامک نمازی و پدرش، باقر نمازی را هر چه سریع‌تر آزاد کند.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، کربی با بیان اینکه اتهام سیامک نمازی که از اکتبر سال 2015 (مهرماه سال جاری) در زندان به سر می‌برد هنوز روشن نیست، گفت که پدر ۸۰ ساله وی نیز اواخر ماه فوریه بازداشت شده و ما به شدت نگران این دو شهروند آمریکایی هستیم.

وی مدعی شد: ما هیچ اطلاعی از اتهامات سیامک نمازی و باقر نمازی نداریم و معتقد هستیم که بازداشت آنها ناعادلانه است. ما خواهان دسترسی آن‌ها به خدمات کنسولی سفارت سوییس در تهران و آزادی هرچه فوری‌شان هستیم تا زودتر به آغوش خانواده‌شان بازگردند.

سیامک نمازی فعال اقتصادی و مدیر بخش برنامه‌ریزی‌های استراتژیک کمپانی نفتی کرسنت است. او مهرماه در تهران بازداشت شد. باقر نمازی، پدر او نیز که نماینده پیشین یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل) در چند کشور آفریقای بوده است، بهمن ماه بازداشت شد.

ایران تابعیت دوگانه شهروندان خود را به رسمیت نمی‌شناسد و با آمریکا نیز روابط دیپلماتیک ندارد. سوئیس حافظ منافع آمریکا در ایران است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید