Performancing Metrics

صنعت نفت پس از انقلاب به معنای واقعی ملی شد | اتاق خبر
کد خبر: 327120
تاریخ انتشار: 1 فروردین 1395 - 14:17
قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران:
قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران گفت: صنعت نفت در سال 1357 و پس از تاسیس شرکت ملی حفاری به شکل واقعی ملی شد.

قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران گفت: صنعت نفت در سال 1357 و پس از تاسیس شرکت ملی حفاری به شکل واقعی ملی شد، زیرا تا زمانی که منابع را در اختیار داشته باشیم اما کشورهای استعمارگر در خصوص بهره‌برداری از آن‌ها تصمیم گیری کنند، ملی شدن نفت بی معنا است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدرضا تاکایدی اظهار کرد: نفت در گذشته نیمه کاره ملی شد زیرا مدیریت منابع در اختیار ایران نبود و کشورهای استعمارگر در این زمینه برای ایران تصمیم گیری می کردند و ما تنها صاحب منابع بودیم.

وی افزود: پس از انقلاب و با تاسیس شرکت ملی حفاری ایران، هنگامی که مدیریت منابع در اختیار ایرانیان قرار گرفت تا در خصوص بهره برداری از منابع خود تصمیم گیری کنند نفت به صورت واقعی ملی شد.

تاکایدی تصریح کرد: اکنون و پس از انقلاب مدیریت کار در صنعت نفت به عهده ما است و این مساله به خوبی رهبری و پیگیری می شود زیرا اگر این مدیریت نبود در دوره تحریم ها نمی توانستیم چاه‌های متعددی را حفاری کنیم.

وی ادامه داد: در دوره تحریم علیرغم اینکه نفت از سوی کشورهای خارجی خریداری نشد، اما مدیریت نفت و بهره برداری از مخازن در اختیار ما قرار داشت و با اراده و مدیریت خودمان در خصوص برداشت نفت و حفاری چاه های نفتی تصمیم‌گیری می کردیم.

تاکایدی عنوان کرد: ملی شدن صنعت نفت تاثیرات فراوانی بر رشد اقتصادی و به خصوص اشتغالزایی گذاشت و اکنون نیز این مساله باعث شده تا افراد زیادی در این بخش به کار گرفته شوند.

وی گفت: امروزه مالکیت نفت در اختیار ما است و نفت کاملا ملی شده، به این معنا که مدیریت مخزن بر عهده ما است و مدیریت مخزن یعنی مالکیت واقعی.

تاکایدی افزود: هنگامی که مدیریت در اختیار ما باشد در جهت منافع مردم و کشور گام برداشته می شود و همه می کوشند تا از این منابع به بهترین شکل صیانت کنند.

قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران خاطرنشان کرد: ایران پتانسیل زیادی در جهت جهش اقتصادی بزرگ دارد و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که در دولت انجام خواهد گرفت به این مهم دست یابیم و شاهد جایگاه ویژه ایران در جهان باشیم.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید