Performancing Metrics

سهمیه المپیک برای قاسمی | اتاق خبر
کد خبر: 327258
تاریخ انتشار: 2 فروردین 1395 - 08:44
آزادکار سنگین وزن ایران با غلبه بر حریف چینی خود در رقابتهای گزینشی المپیک در قزاقستان به فینال رقابتهای وزن ۱۲۵ کیلوگرم راه یافت و سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو را کسب کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، رقابتهای گزینشی المپیک در قاره آسیا که در شهر آستانه قزاقستان در حال برگزاری است که بر این اساس در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد کمیل قاسمی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل مصاف کیونگ جین نام از کره جنوبی دارنده مدال برنز آسیا و بازی های آسیایی با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید.

وی در مرحله نیمه نهایی در حالی که با نتیجه ۳ بر صفر پیش بود، در کمتر سه دقیقه ژائو دنگ از چین دارنده مدال برنز آسیا و نفر پنجم جهان را با ضربه فنی شکست داد و ضمن کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ برزیل به دیدار فینال راه یافت. حریف قاسمی در دیدار پایانی دولت شابانبای کشتی گیر مطرح قزاقستانی است.

بدین ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران هر شش سهمیه خود را برای شرکت در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو کسب کرده است.

در این رقابتها تنها کشتی‌گیران فینالیست سهمیه المپیک را کسب می‌کنند که تا پایان روز دوم این مسابقات کشورهای ژاپن، قزاقستان، چین و قرقیزستان هر کدام ۳ سهمیه و کره جنوبی نیز ۲ سهمیه المپیک بدست آورده‌اند و کشورهای هند، ازبکستان نیز هر کدام یک سهمیه را از آن خود کرده‌اند.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید