Performancing Metrics

هشدار کارلوس کروش به فوتبالی که درگیر تبانی و فساد شده | اتاق خبر
کد خبر: 327380
تاریخ انتشار: 3 فروردین 1395 - 07:51
سرمربی تیم ملی گاهی پیش بینی ها عجیبی دارد به شکلی که همه تصور می کنند به پشت پرده ها وصل است.

اتاق خبر - مافیا، دست های پشت پرده، تعیین نتایج بازی ها، شرط بندی و.... چندین و چند واژه دیگر که معمولا فقط آنها را می شنوید ولی لمس شان نمی کنید. این ها افرادی هستند که پشت پرده و زیرپوستی عمل می کنند و برای دستگیری شان، نیروهایی ویژه نیاز است. تصور کنید، چند سال قبل ایران و بحرین در دیداری دوستانه مقابل هم قرار گرفتند که در آن مسابقه تیم ملی 4 بر 2 شکست خورد.

 

بعدها معلوم شد که داور بوسینیایی مسابقه، این بازی را برای بحرینی ها درآورده است. تازه این بحرینی ها یا خود داور نبودند که اعتراف کردند بلکه یک شرط بند معروف پس از دستگیری، چنین موضوعی را افشا کرد. تازه آن بازی دوستانه بود، تصور کنید در بازی های رسمی ممکن است چه اتفاق هایی پشت پرده بیفتد.


آنچه کارلوس کروش پیش از سال تحویل درباره جام ملت های گذشته گفت، بی اندازه حس کنجکاوی را درباره همین فعالیت های زیرپوستی در فوتبال افزایش داد. عجیب تر اینکه بدانید، کارلوس کروش نزدیک به سه ماه قبل از جام ملت های استرالیا، در گفت و گوی اختصاصی با خبرآنلاین به مسئولان فدراسیون فوتبال هشدار داد و گفت: «در جام ملت ها همه چیز علیه ایران است. کشورهای عربی و تمام فوتبال آسیا. همینطور داورها. باید حواسمان به داورها باشد. داورها در مسابقات با تیم حریف خواهند بود....»


این حرف های کارلوس کروش را آن روز کسی جدی نگرفت. بعدها، در جام ملت ها اتفاقات طوری رخ داد که همه هاج و واج مانده بودند که کروش از پشت پرده ها خبر دارد یا اینکه نوستراداموس فوتبال است. وقتی در واپسین سال های 94 از او در این باره پرسیدیم گفت: «من به پشت پرده وصل نیستم. اینقدر در فوتبال تجربه دارم که بدانم دوروبرم چه اتفاقاتی می افتد.» او سپس یک درخواست داشت، درخواستی عاجزانه برای آنکه کمی از دردهایش کاسته شود؛ درد حذف از جام جهانی که گویا هنوز بر چهره غبار گرفته او نشسته است. کارلوس می گوید: « این حرف را فقط یک بار می زنم. می خواهم یک نفر پیدا شود و یک تحقیقات گسترده درباره جام ملت ها انجام دهد.»


این حرف های مهم اوست، مردی که انگار از همه پشت پرده ها خبر دارد. کسیکه در مقدماتی جام جهانی پیش بینی فوق العاده ای از تبانی قطر و ازبکستان داشت. وقتی همه خواب بودیم و نمی فهمیدیم در آسیا چه می گذرد، او بود که گفت: «ببینید.... ازبکستان قطر زمین می دهد. از آنها مجانی پذیرایی می کند. بهترین هتل ها و امکاناتش را در اختیارشان قرار می دهد تا آنجا اردو برگزار کنند. با آنها بازی دوستانه برگزار می کند... تازه متوجه می شوید که در مقدماتی جام جهانی چه اتفاقی افتاد؟»

قطر بعد از مقدماتی در ازبکستان اردو زد و روزهایی را در آنجا گذارند، همان تیمی که اینقدر از ازبک ها گل خورد که مانع از صعود مستقیم ایران به جام جهانی شود. قطری ها تصور می کردند ایران به کره می بازد و اگر با گل آوراژ بالا به ازبکستان ببازند، این تیم به جام جهانی خواهد رفت.


حال؛ این فعالیت ها پشت پرده ادامه دارد و هیچ چشمی به سادگی نمی تواند آنها را ببیند. چه باور کنیم چه باور نکنیم، قاره آسیا و آفریقا، به دلیل آنکه هنوز به اندازه آمریکا و اروپا پیشرفت نکرده اند، بیشتر از هر نقطه دیگر دنیا در خطر هستند. اگر باور ندارید، اتفاقات بازی ایران و عراق را در جام ملت ها به یاد بیاورید.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید