Performancing Metrics

خیام وقار کاشانی: هدف ما جذب نیروهای جوان در سال جدید است | اتاق خبر
کد خبر: 327388
تاریخ انتشار: 3 فروردین 1395 - 09:40
مسئول تماشاخانه باران از رویدادهای مهم سال 94 و برنامه‌های سال 95 در تماشاخانه خود گفت.

به گزارش اتاق خبر، خیام وقار کاشانی مسئول تماشاخانه باران در خصوص سال 94 و برنامه‌های خود گفت: از جمله اتفاقات مهمی که در این سال رویداد افتتاح کمپانی باران بود که هفت اثر به مرحله اجرا و پشتیبانی رسیدند و تا جایی که جا داشت، تمام سعیمان بر این بوده تا از آنها به خوبی حمایت کنیم.

وی درباره برگزاری اولین جشنواره تئاتر دانشگاهی اظهار داشت: اتفاق مهم دیگری که در سال 94 روی داد برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی بوده که با دانشکده هنر و معماری آغاز کردیم و توانستیم آن را به خوبی اداره کنیم و میلاد نیک آبادی دبیر این جشنواره بود که در دوره بعدی هم وی را در گروه خود خواهیم داشت.
 
وی افزود: اتفاق دیگری که باعث خوشحالی تماشاخانه باران بود، اجرای نمایش‌های مثبت فجر سی و چهارمین جشنواره فجر بود که توانستیم امسال میزبان اجرای بخشی از این نمایش‌ها باشیم و سهم کوچک در آن داشته باشیم.
 
وقار کاشانی در رابطه با اجرای نمایش جشنواره‌های دیگر در تماشاخانه باران بیان کرد: علاوه بر اجرای نمایش‌های جشنواره فجر در بخش مثبت فجر، امسال شاهد نمایش‌های جشنواره‌های خمسه و تئاتر مقاومت بوده‌ایم که خوشبختانه با استقبال خوبی هم مواجه شده بودیم همچنین وجود همه اینها در کنار هم باعث شد تا سال 94 را روی هم رفته سال خوبی بدانیم و برای بهتر شدن سالهای آتی تلاش بسیاری کنیم.
 
وی در خصوص همکاری تماشاخانه با کشور ایتالیا بیان کرد: یک تفاهم همکاری با کمپانی خارجی داشته‌ایم که تیرماه 95 به تحقق می‌انجامد. برگزاری ورکشاپ‌هایی که در کشور ایتالیا برگزار می‌شود و قرار است برگزیدگان را به آنجا بفرستیم. البته از بین اشخاصی که در سابقه حرفه‌ای در تئاتر دارند و در قبال این عمل قرار شده تا یک اثر به مدت دو هفته در تماشاخانه باران اجرای عموم داشته باشند.
 
وی در خصوص رفع کم و کاستی‌ها در تماشاخانه باران عنوان کرد: یک سال از افتتاح تماشاخانه می گذرد اما دچار کم و کاستی‌هایی است که در تعطیلات نوروزی به رفع آنها می‌پردازیم تا برای سال جدید اجراها بدون نقص روی صحنه برود.
 
وی ادامه داد: از آنجایی که به فروش بلیت‌ها برای ایجاد درآمد اکتفا کرده‌ایم، این امر به تنهایی پاسخگو نمی‌باشد. به همین منظور مسئول هنرهای نمایشی وعده‌هایی را برای اختصاص دادن بودجه در نظر گرفته است که امیدوارم به تحقق برسد.
 
مسئول تماشاخانه باران درباره رویکرد خود در سال 95 گفت: رویکرد باران برای سال جدید، واقعی شدن معنای «کمپانی» است تا بتوانیم شاهد اجرای نمایش‌های بیشتری باشیم و جوان‌های بیشتری را استعدادهایشان را کشف کنیم.
 
وقار کاشانی افزود: قرار است تا سال 95 سال جوانترها باشد تا معضل استفاده از چهره‌ها در نمایش کم کم حداقل در تماشاخانه باران از بین برود.
 
وی در راستای تعداد اجراها در سال 94 تصریح کرد: در سالی که گذشت حدود 100 گروه نمایشی را میزبان بوده‌ایم و بالای شصت هزار نفر تماشاگر داشته‌ایم که با توجه به زمان افتتاح تماشاخانه خوب بوده است.
 
وقارکاشانی درباره فعالیت تماشاخانه در فروردین ماه بیان کرد: تماشاخانه باران از هفتم فروردین ماه فعالیت خود را با نمایش‌های «من سردم نیست» به کارگردانی سینا شفیعی و نمایش «دو نقطه خط صاف» به نویسندگی و کارگردانی کیمیا کاظمی سال جدید خود را شروع خواهد کرد. همچنین نمایش «انگشتری ژنرال ماسیاس» به کارگردانی مهدی پاشایی که از هشتم فروردین ماه روی صحنه می‌رود.
 
وی با اشاره به اینکه تخفیف‌هایی برای ایام نوروز در نظر گرفته‌ایم اظهار داشت: چون ایام عید فرصت خوبی است برای پر کردن ایام فراغت برای شهروندان و مسافران نوروزی تخفیف‌هایی را با همکاری عمارت مسعودیه در نظر گرفته‌ایم تا با خریداری بلیت از 7 الی 16 فروردین از مزایای آن بهره‌مند شوند همچنین جوایزی هم به قید قرعه به مخاطبان اهدا می‌شود.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید