Performancing Metrics

احتمال تغییر در فهرست کالاهای "صادرات ممنوع" | اتاق خبر
کد خبر: 32747
تاریخ انتشار: 15 آبان 1391 - 13:20

 

 

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: ممکن است در آینده بر اساس تشخیص کارشناسان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و بازنگری‌هایی که انجام می‌شود تغییراتی در لیست کالاهایی که صادرات آنها ممنوع شده‌است ایجاد شود.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا حمید صافدل درباره‌ی این‌که آیا این امکان وجود دارد که در لیست کالاهایی که صادرات آنها ممنوع شده تغییری ایجاد شود، اظهار کرد: ممکن است که در بازنگری که در آینده انجام می‌شود برخی از کالاها از این لیست حذف شوند.

وی ادامه داد: هم‌چنین ممکن است احیانا برخی از اقلام براساس تشخیص کارشناسان سازمان حمایت و براساس تکلیفی که در هشتم آبان‌ماه سال جاری برای این سازمان ایجاد شده اقلامی را به آن به این لیست اضافه کنیم.

او با تاکید بر این‌که یک چارچوب کلی در جلسات سازمان حمایت برای این لیست تعیین شده است، خاطر نشان کرد: متناسب با تاثیر‌پذیری این کالاها از ارز مرجع و تاثیر‌پذیری آنها براساس شدت نیازشان در بازار داخلی راهکارهای صحیحی را برای استمرار صادرات لحاظ می‌کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که برای استمرار صادرات سه راهکار صحیح اتخاذ شده، گفت: ما هم دغدغه‌های اجتماعی و نیاز بازار و تنظیم بازار را جوابگو هستیم، هم نیاز صنایع پایین‌دستی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز آنها و هم در پی آن هستیم تا بتوانیم تعهدات صادر‌کنندگان را نسبت به بازار‌هایی که قبلا شناسایی و مطالعه کرده‌اند، جوابگو باشیم، زیرا صادر‌کنندگان باید تعهداتی را که پیش از این در بازار‌های جهانی قبول کرده‌اند پاسخ‌گو باشند.

وی افزود: با نگاه به این سه رویکرد اگر هم ضرورت داشته باشد که صادرات را در مقاطعی متعادل کرده و به لحاظ صیانت از منابع ملی آن را منطقی کنیم، این صیانت با ترکیب روش‌هایی مثل پرداخت مابه‌التفاوت و وضع عوارض می‌تواند جوابگو باشد و ما به دنبال ممنوعیت دائمی نیستیم.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید