Performancing Metrics

۸ خودرویی که هیچ وقت انتظار تولیدش نمی‌رفت! | اتاق خبر
کد خبر: 327579
تاریخ انتشار: 4 فروردین 1395 - 17:03
در دنیا کمپانی‌های عظیم خودروسازی فراوانی وجود دارند که این روزها برای شناختشان کافی است کمی سر خود را در خیابان‌ها بچرخانید تا تولیداتشان را ببینید. از محصولاتی زیبا گرفته تا گران قیمت و عجیب!

اما در تاریخچه هر کمپانی بزرگی، محصولاتی وجود دارد که شاید کمتر کسی باور کند این محصول، تولید این کمپانی است! اما با دیدن لوگو و آرم مربوط بر روی آن محصول، تنها می‌توان انگشت تعجب بر دهان برد! صنعت خودرو نیز از این اتفاقات مستثنی نیست، شاید طراحی محصولات عجیب و غریب و یا حتی تولید خودروهایی نچسب، تنها خاص ایران خودرو و سایپا نباشد! با چرخان باشید تا برخی از این محصولات خاص، عجیب و قدرتمند را بشناسیم.

Aston Martin Cygnet

هنوز مشخص نیست کمپانی خوش نام استون مارتین، هدفش از طراحی، تولید و فروش این بچه قو چیست! البته انتخاب این اسم، برای این محصول حتما دلیلی داشته است. در واقع شما اگر عاشق طراحی‌های استون مارتین باشید، با دیدن این خودرو؛ شاید به این فکر کنید که کسی تفنگی بر روی سر مسئولین استون مارتین گذاشته و آن‌ها را مجبور به تولید این چنین محصول زشت و عجیبی کرده‌اند.

gallery-1456870253-aston-martin-cygnet-(1)

شاید استون مارتین باید بر روی این شعار خود که ما زیباترین خودروی‌های جهان را تولید می‌کنیم، کمی فکر کند!

Cadillac Escalade EXT

در واقع تصمیم کادیلاک برای ساخت Escalade در نوع خود یکی از بهترین رویدادهای این کمپانی محسوب می‌شود. در واقع این تنها محصولی از خط تولید کادیلاک است که از نام‌هایی چون CT و XT بهره نبرده است؛ اما باز میگردیم به سال ۱۹۹۹، زمانی که این فکر تنها به عنوان یک حرکت جدید برای این برند محسوب می‌شد؛ اما هم اکنون، این کمپانی محصولی چون Eldorado را نیز به فروش می‌رساند.

gallery-1456870143-cadillac-escalade-ext-(1)

اما عجیب‌ترین حرکت کمپانی کادیلاک زمانی بود که در سال ۲۰۰۲ این کمپانی اقدام به معرفی یک SUV/Pickup هیبریدی به نام Escalade EXT گرفت. کاری که خیلی از رقبا آن را به یک دیوانگی تشبیه کردند!

Ferrari FF

درست است، کمپانی ایتالیایی فراری، به عنوان یکی از موفق‌ترین تولید کنندگان خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای شناخته می‌شود، اما همین کمپانی تا کنون خودروهای GT موفق زیادی را نیز روانه بازارهای جهانی کرده است.

1456936524-1455457145-ferrari-ff-2012-1600x1200-wallpaper-29

اما واقعیت این است که فراری FF به عنوان یک خودروی GT اصلا محصولی عجیب و سورپرایز کننده به شمار نمی‌رود. این فراری ۴ نفره سه درب، همراه با سیستم AWD عرضه شده است. به نظر شما یک خودروی هاچ بک سه درب، این سیستم یعنی AWD به چه دردش می‌خورد؟

Hyundai Genesis

اگر جنسیس را نمی‌شناسید، باید به شما بگوییم که در سال ۲۰۰۹ کمپانی کره‌ای هیوندای تصمیم گرفت تا برخی از محصولات خود را در قالب یک برند لوکس جدید وارد بازار کند؛ به همین دلیل نام جنسیس به عنوان برند لوکس هیوندای انتخاب شد. البته این روند معمولا از سوی تمامی کمپانی‌های بزرگ خودروسازی دنیا طی می‌شود؛ مثلا هوندا با برند Acura، تویوتا با لکسوس و حتی نیسان با برند اینفینیتی در دنیا خوش درخشیدند. با توجه به فروش متوسط محصولات این کمپانی در دنیا، شاید انتخاب یک برند لوکس برای هیوندای یک ریسک بزرگ محسوب می‌شد.

1456936526-1456869968-hyundai-genesis-sedan

پس از این هیوندای تصمیم گرفت تا یکی از لوکس ترین و البته گران ترین محصولاتش را با نام جنسیس در دنیا به فروش برساند. ابتدا تحلیل گران صنعت خودرو، این تصمیم را چیزی شبیه به برند ناموفق Phaeton کمپانی فولکس واگن دانستند، اما این‌طور نشد و ایده هیوندای واقعا عملی شد.

Jeep Grand Cherokee SRT

وقتی نام جیپ را می‌شنوید، به چه فکر می‌کنید؟ یا بهتر است بگویم یاد چه ماشینی می‌افتید؟ یک خودروی محکم و قوی که خوراک جاده و آفرود است؟

1456936528-1452625259-jeep-grand-cherokee-srt-2014-1600x1200-wallpaper-02

اما خب، همیشه آن چیزی که ما فکر می‌کنیم نیست. جیپ هم سال‌هاست که سعی دارد با عرضه خودروهای زیبا و البته همچنان قدرتمند نبض بازارهای جهانی را در اختیار خود بگیرد. قطعا اگر پشت فرمان Grand Cherokee بنشینید، هر جاده‌ای برای شما حکم آفرود را خواهد داشت. جالب است بدانید که این کمپانی خلاق یک نسخه hellcat این محصول را نیز روانه بازار کرده است.

Land Rover Range Rover Sport SVR

رنج روور ها همیشه جذاب هستند. اصولا محصولات این کمپانی خودروهای لوکسی هستند که می‌توانید با آن‌ها به راحتی در کوه و جنگل و دشت و دمن رانندگی کنید و لذت ببرید. برخی از محصولات رنج روور با داشتن سیستم توربو شارژ، برای شما یک خودروی لوکس، گران قیمت و قدرتمند خواهند بود که هیچ چیز جلودار آن‌ها نیست. با وجود آنکه تقریبا تمامی رنج روور ها جذاب و زیبا هستند، اما در میان تولیدات انبوه این کمپانی خوش ذوق، محصولی وجود دارد که در نوع خود یکی از بهترین‌های دنیا به شمار می‌رود.

1456936530-1434046480-leadrr

Range Rover Sport SVR محصولی است که پس از معرفی خود، تحسین تمام فعالان حوزه خودرو را بر انگیخت. محصولی شاسی بلند که سریع‌تر از Porsche Cayman S یا BMW 1m Coupe است.

Mercedes-Benz R-Class

این خودرو از لحاظ فنی یک مینی ون محسوب نمی‌شود. در واقع این خودرو از درب‌های کشویی کناری بهره نبرده و بیشتر حکم یک کراس اوور SUV را دارد؛ اما خب اگر بخواهیم این محصول را فارغ از بعد فنی‌اش بسنجیم، باید آن را یک مینی ون از سوی این کمپانی آلمانی بدانیم.

1456936538-1450878502-r63

باید بپذیریم که شاسی بلندهای لوکس یکی از نیازهای این روزهای دنیا محسوب می‌شود؛ اما خب متأسفانه R-Class بنز کمی ما را در این حوزه نا امید می‌کند. جالب اینجاست که AMG تصمیم دارد نسخه‌ای خاص از R-Class را روانه بازار کند که قدرتی معادل خودرو R63 AMG دارد، یعنی موتوری با توان ۵۰۰ اسب بخار!

Porsche Cayenne

پورشه برندی است که دیگر نیازی به تست یا تجربه تحلیلگران ندارد! محصولی مانند ۹۱۱ سال‌هاست که به عنوان یکی از نشانه‌های موفق این کمپانی به شمار می‌رود، اما از همین خودرو محصولاتی در قالب GT، کوپه و حتی خودروهای اسپرت با سیستم متفاوت تولید شده است. هم اکنون پورشه همچنان به عنوان یک برند تولید کننده خودروهای اسپرت در دنیا شناخته می‌شود. سال ۲۰۰۲ برای این کمپانی سالی عظیم و هیجان انگیز محسوب می‌شود. در این سال این برند مطرح اولین SUV خودرو را طراحی و به بازارهای جهانی معرفی کرد. این شاسی بلند زیبا و قدرتمند توانست اوضاع مالی پورشه را برای سال‌ها تضمین کرده و نام آن‌ها را به عنوان یک تولید کننده محصولات اسپرت بر سر زبان‌ها جاری سازد.

1456936539-1446487069-porsche

این شاسی بلند در قیاس با دیگر SUV های مطرح بازار از فرمان پذیری و نرمی فوق العاده تری بهره مند بود و خریدار می‌توانست آن را با گیربکس دستی تحویل بگیرد. این شاسی بلند، آن‌چنان موفق بود که این برند را بر آن داشت تا یک خط تولید کامل خود را به این SUV زیبا و قدرتمند اختصاص بدهد.

منبع: چرخان

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید