Performancing Metrics

میزان اقامت مسافران در گلستان ۱۵۹ درصد افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 327614
تاریخ انتشار: 4 فروردین 1395 - 23:34
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از افزایش ۱۵۹ درصدی میزان اقامت مسافران در استان گلستان خبرداد.

اتاق خبر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از افزایش ۱۵۹ درصدی میزان اقامت مسافران در استان گلستان خبرداد.

ابراهیم کریمی، ظهر چهارشنبه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۲۷ اسفند تا سوم فروردین امسال ۶۶ هزار و ۴۰۴ نفر در استان گلستان اقامت کرده اند که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۵۹ درصد رشد را نشان می دهد.

وی افزود: در روز سوم فروردین همچنین ۱۹ هزار و ۱۳۲ نفر در استان گلستان اقامت کردند که به نسبت روز سوم فروردین سال گذشته ۱۲۵ درصد رشد را نشان میدهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: در این مدت در استان گلستان ۶۶ هزار و ۴۰۴ نفر اقامت کرده اند.

وی در تشریح تقسیم بندی آمار اقامت ها گفت: از این تعداد پنج هزار و ۴۷۱ نفر در هتل ها، ۷۶۴ نفر در مهمانپذیرها، ۱۴۲ نفر در هتل آپارتمان ها، ۱۳ هزار و ۴۶۸ نفر در خانه های مسافر، ۱۳ هزار و ۷۲ نفر در کمپ های موقت، ۲۰ هزار و ۲۴۷ نفر در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش، پنج هزار و ۶۱۷ نفر در میهمان سراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی و هفت هزار و ۶۲۳ نفر در یک هزار و ۵۲۶ تخته چادر ساکن شده اند.

کریمی گفت: در روز سوم فروردین نیز ۱۹ هزار و ۱۳۲ نفر در استان گلستان اقامت کردند که از این تعداد یک هزار و ۴۸۷ نفر در هتل ها، ۲۵۸ نفر در مهمانپذیرها، ۳۳ نفر در هتل آپارتمان ها، ۴ هزار و ۹۲۰ نفر در خانه های مسافر،  یک هزار و ۶۲۷ نفر در کمپ های موقت، ۶ هزار و  ۵۶۷ نفر در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش، ۲ هزار و ۶۰۳ نفر در میهمان سراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی و یک هزار و ۶۳۷ نفر در ۲۸۹ تخته چادر ساکن شده اند.

به گفته وی، بر اساس همین آمار از ۲۷ اسفند تا روز سوم فروردین آزادشهر ۲ هزار و ۸۷۴ نفر، آق قلا ۳ هزار و ۶۸۳ نفر، بندرگز یک هزار و ۵۰۸ نفر، بندرترکمن ۲ هزار و ۸۶۵ نفر، رامیان۴ هزار و ۱۰۸ نفر، علی آبادکتول ۴ هزار و ۸۳۱ نفر، کردکوی یک هزار و ۷۹۱ نفر، کلاله ۲هزار و ۴۵۴ نفر، گالیکش ۱۲ هزار و ۸۰۶ نفر، گرگان ۱۲هزار و ۷۷۵ نفر، گمیشان ۱۱۲ نفر، گنبدکاووس ۱۰ هزار و ۹۰ نفر، مراوه تپه یک هزار و ۵۲۱ نفر و مینودشت ۳ هزار و ۱۷۵ نفر اقامت کننده داشته است.

استان گلستان ظرفیت اقامت و اسکان روزانه ۹۰ هزار مسافر را دارد.

منبع: مهر 

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید