Performancing Metrics

جاده های کشور امن است | اتاق خبر
کد خبر: 327690
تاریخ انتشار: 5 فروردین 1395 - 15:48
نماینده مجلس عنوان کرد:
نماینده مردم گیلان و لنگرود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که جاده های کشور امن است و برای تبدیل جاده ها به بزرگراه و آزادراه باید از توان بخش خصوصی استفاده شود.

اتاق خبر- نماینده مردم گیلان و لنگرود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که جاده های کشور امن است و برای تبدیل جاده ها به بزرگراه و آزادراه باید از توان بخش خصوصی استفاده شود.

مهرداد لاهوتی با اشاره به اینکه بخشی از اهداف در حوزه جاده ای تحقق نیافته است، گفت: تا پایان قانون برنامه چهارم مقرر شده بود ۵۰ درصد آزادراهها و ۵۰ درصد بزرگراهها به استانها متصل شود و ۵۰ درصد راههای اصلی شهرستانها ساخته شود تا در قانون برنامه پنجم ۵۰ درصد باقیمانده این پروژه ها تکمیل شود.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد از برطرف کردن نقاط حادثه خیز کشور یک معدل بگیریم باید بگویم تنها به ۴۰ درصد اهداف این زمینه دست یافته ایم. البته این به وین معنا نیست که جاده های ما نا امن است بلکه در این چند سال برای رسیدن به وضعیت موجود تلاشهای زیادی صورت گرفته است.

نماینده مردم گیلان و لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید از تلاشهایی که برای جاده سازی کشور صورت گرفته چشم پوشی کنیم، تاکید کرد: در اکثر جاده های کشور دوربین های هوشمند نصف شده، علائم هشدار دهنده در مسیر جاده های پرخطر قرار گرفته و در مسیرهایی که نیاز بوده آسفالت ها روکش شود، اقدامات زیادی صورت گرفته است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: تحویل عظیمی در حوزه جاده سازی صورت گرفته است. هر چند گفته می شود آمار مرگ و میر در کشور بالاست اما علت اصلی افزایش این آمار هم صرفا، جاده نیست. باید دید علت اصلی چیست؟ به نظر من سهم حمل و نقل جاده ای در کشور ما بالاست به طوریکه ۹۰ درصد این سهم در اختیار وسایل حمل و نقل عمومی جاده ای قرار دارد و تنها ۱۰ درصد به سایر ارکان حمل و نقل از جمله ریلی و هوایی اختصاص یافته است.

لاهوتی افزود: باید تلاش کرد سهم حمل و نقل هوایی و دریا را بالا برد تا از سهم حمل و نقل جاده ای کم شود. همچنین خودرو یکی از عوامل مهم تصادفات است و در برخی موارد همه با تعدادی از سرنشینان فوت می کنند.

وی با بیان اینکه برطرف کردن نقاط حادثه خیز سهم بسزایی در کاهش مرگ و میرهای جاده ای دارد، بیان کرد: هنوز در بسیاری از جاده ها، بزرگراهها و آزادراهها باید ساخته شوند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: بر اساس یکی از مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی، تبدیل بزرگراهها به آزادراهها با توان بخش خصوصی صورت گیرد و مابه التفاوت عوارض سرمایه گذاری این مسیرها به بخش خصوصی اختصاص یابد. و در واقع باید این خلا قانونی از بین برود.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید