Performancing Metrics

اعتقاد مدیران گوگل به اینترنت اشیا | اتاق خبر
کد خبر: 327739
تاریخ انتشار: 6 فروردین 1395 - 03:44
مفهوم اینترنت اشیا در حقیقت به معنی یک شبکه متصل شده از اشیا مختلف به یکدیگر است که شامل مواردی مانند یخچال و فریزرهای دارای صفحه‌نمایش‌های بزرگ و قفل تصویری با قابلیت کنترل از راه دور توسط تلفن همراه است.

اتاق خبر - تا به امروز روش‌های مختلفی برای کار کردن با اینترنت اشیا معرفی شده‌اند که شامل مواردی مانند آلکسا از شرکت آمازون و اسمارت تینک از شرکت ال‌جی و … هستند که به کاربران اجازه می‌دهند تا بتوانند ابزارهای مختلف را به نحوی کنترل کنند که این ابزارها با یکدیگر کار کنند و به مفهوم خانه هوشمند، جامه عمل بپوشانند.

نحوه کار کردن اجزای اینترنت اشیا با یکدیگر به‌عنوان orchestration شناخته می‌شود و به‌سادگی نشان می‌دهد که این اجزا باید مثل تمامی سازهای یک ارکستر، باهم هماهنگ باشند. بااین‌وجود این هماهنگی هنوز به‌عنوان یک مشکل مطرح است یا حداقل گوگل این موضوع را یک مشکل می‌داند. وین پیکارسکی از گوگل در سمینار جهانی بلوتوث در سانتا کلارای کالیفرنیا دراین‌باره گفت که تنظیم دقیق عملکرد ارکستر مانند این اجزا به‌عنوان هدف بعدی بزرگ در عملکرد توسعه‌دهندگان اینترنت اشیا مطرح خواهد بود.

بنا به گفته پیکارسکی، گوگل قصد دارد تا با ایجاد انقلابی ویژه، این فرایند را بهبود بخشد. در این راستا گوگل قصد دارد تا با ساخت پلتفرم‌هایی مانند بریلو و ویو به توسعه‌دهندگان برای نوشتن فرم‌ویرهایی کمک کند که می‌توانند بین دستگاه‌های سازندگان مختلف ارتباط برقرار کنند. به‌صورت کلی باید گفت که گوگل می‌خواهد تمامی دستگاه‌ها به‌خوبی باهم کار کنند. یک مثال خوب برای این موضوع را می‌توان این‌گونه شرح داد: فرض کنید که سیستم آلکسای آمازون به لامپ‌های هوشمند ال‌جی دستور روشن شدن در بخش آشپزخانه را بدهد و درعین‌حال نیز با دستگاه قهوه ساز Nespresso Prodigio، یک قهوه داغ آماده کند. به‌صورت بدیهی انجام همه این کارها با یکدیگر نیاز به اعمال تنظیماتی ویژه با سیستم‌هایی مانند Tasker یا IFTTT را خواهد داشت و یا این‌که باید تک‌تک آن‌ها را به‌صورت جداگانه با نرم‌افزارهایی مجزا در تلفن همراه هوشمند خود کنترل کنید.

مدیر بخش تعیین استراتژی محصولات گوگل که اسکات جانسون نام دارد درباره این هماهنگی ارکستروار نظرات جالبی دارد. او درباره پروژه شبکه فیزیکی گوگل و فعالیت‌های این شرکت در زمینه اینترنت اشیا سخن گفته و معتقد است که این پروژه یکی از محبوب‌ترین موارد در جامعه برنامه‌نویسی وب‌سایت GitHub محسوب می‌شود.

او همچنین می‌گوید که محصولات اینترنت اشیا وارد بازار می‌شوند ولی عموم مردم تازه شروع به استفاده از فناوری برای تطبیق آن با زندگی خود در سطح گسترده کرده‌اند و همین امر فضای بسیار بزرگی را برای بهبود و توسعه در آینده باز می‌کند. بااین‌حال پیکارسکی در زمینه امنیت، تصویری ترسناک را رسم می‌کند. بر اساس گفته‌های او، امنیت اینترنت اشیا، موارد بسیار زیادی برای رسیدگی در مقابل خود می‌بیند. او معتقد است که افرادی که در زمینه امنیت فعال هستند، باید درباره اینترنت اشیا از امنیت در برابر وقوع رخنه‌های بزرگ، کار خود را آغاز کنند. به نظر می‌رسد که با توجه ویژه به امنیت و orchestration و حضور نام‌های بزرگ‌تر در این رده، می‌توان سال 2016 را یک سال هیجان‌انگیز در عرصه فناوری اینترنت اشیا دانست.

منبع: آی تی رسان

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید