Performancing Metrics

ارائه کاراکارت به بازنشستگان | اتاق خبر
کد خبر: 327786
تاریخ انتشار: 6 فروردین 1395 - 09:25
تامین اجتماعی در سالی که گذشت؛
توزیع کارت خرید بین بازنشستگان، پرداخت متمرکز حقوق و رفع همپوشانی بیمه ای، برگزاری آزمون استخدامی، پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان و ...از جمله اقدامات تامین اجتماعی در سال ۹۴ بود.

اتاق خبر- توزیع کارت خرید بین بازنشستگان، پرداخت متمرکز حقوق و رفع همپوشانی بیمه ای، برگزاری آزمون استخدامی، پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان و ...از جمله اقدامات تامین اجتماعی در سال ۹۴ بود.

در سال گذشته سازمان تامین اجتماعی اقدامات، طرحها و برنامه های زیادی را برای بیمه شدگان و بازنشستگان تحت پوشش خود اجریی کرد که به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

 در سال ۹۴ یکی از اتفاقاتی که در کشور رخ داد توافق هسته ای بود که توافق هسته‌ای و اجرایی شدن برجام بدون شک در عرصه اقتصادی کشور اثرات مثبتی داشت و سازمان تأمین اجتماعی نیز از این شرایط تأثیر می‌پذیرد.

یکی از نتایج این توافق فراهم شدن امکان ورود سرمایه خارجی به اقتصاد ایران است و سازمان تأمین اجتماعی نیز شریک مناسبی برای شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری های مشترک و کنسرسیوم‌های بین المللی خواهد بود. بر این اساس استراتژی سرمایه گذاری مشترک با سرمایه گذاران خارجی به منظور بهره مندی از تجهیزات و فناوری و دانش فنی و ارتقای تکنولوژی‌های موجود و رقابت پذیر کردن آنها در سازمان تأمین اجتماعی دنبال می‌شود.

تدوین برنامه راهبردی و برنامه عملیاتی سازمان تأمین اجتماعی

یکی از مهمترین نیازهای سازمان تأمین اجتماعی با توجه به گستردگی فعالیت‌ها و تنوع مخاطبان سازمان، داشتن برنامه عملیاتی و برنامه راهبردی مشخص است.

این موضوع از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در سازمان تأمین اجتماعی با جدیت دنبال شد و در سال ۹۴ شاهد اتمام تدوین این برنامه‌های بودیم. برنامه راهبردی و برنامه عملیاتی سازمان تأمین اجتماعی با همکاری اساتید دانشگاه و با متدهای علمی با مشارکت تمامی واحدهای اجرایی سازمان تدوین شد و در اواسط سال ۹۴ تمامی مراحل تدوین این برنامه به اتمام رسید.

اجرای نظام پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان

اجرای برنامه نظام پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان یکی دیگر از برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی در سال ۹۴ بود که با همکاری بازنشستگان در سراسر کشور اجرا شد و بر همین اساس به گفته مسئولان سازمان تامین اجتماعی منجر به حذف ۷ هزار همپوشانی بیمه ای میان دستگاههای مختلف بیمه گذار در کشور شد.

این برنامه که اجرای آن در اواخر اسفند ماه به پایان رسید قرار است سال آینده نیز ادامه داشته باشد و بازنشستگان در یک زمان خاصی (۲۰ تا ۲۷ هر ماه) مستمری خود را دریافت کنند اجرای این برنامه باعث انضباط مالی بیشتر و استفاده مناسب‌تر از منابع مالی سازمان می‌شود.

تفاهم چندجانبه برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی

یکی دیگر از اقدامات مهم و اساسی صورت گرفته در سازمان تأمین اجتماعی طی سال ۹۴ امضای تفاهم نامه سازمان، وزارت کار، وزارت بهداشت و بانک رفاه برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد بود.

برای بهبود و ارتقاء روند دریافت خدمات بیمه شدگان از مراکز طرف قرارداد و همچنین تسویه به موقع هزینه درمانی بیمه شدگان با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین بانک رفاه کارگران تفاهم نامه‌ای به امضای طرفین رسید که براساس آن بانک رفاه کارگران به عنوان عامل سوم وارد این موضوع شده و در تسویه به موقع هزینه درمان بیمه شدگان همکاری خواهد کرد. امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه جدید شاهد ارتقاء خدمات درمانی مراکز طرف قرارداد به بیمه شدگان و رفع مشکلات گذشته در رابطه با پرداخت مطالبات مراکز درمانی باشیم.

در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای دیگری نیز با هلدینگ تاپیکو برای پرداخت مطالبات داروخانه‌ها به امضا رسید که بر اساس آن داروخانه‌های طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند به میزان مطالبات قطعی خود از سازمان تأمین اجتماعی از شرکتهای تابعه هلدینگ تاپیکو دارو دریافت کنند و سازمان تأمین اجتماعی با همکاری بانک رفاه کارگران هزینه‌های مربوطه را پرداخت می‌کند.

برهمین اساس دیگر تاخیری در پرداخت مطالبات مراکز طرف قرار داد بودجود نخواهد آمد.

پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان یکی دیگر از اقداماتی بود که طی دو مرحله در سال ۹۴ برای بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شد بطوریکه در مرحله اول ۴۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم ۳۰ میلیارد تومان از سوی سازمان به این امر اختصاص یافت.

به گفته دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۵ پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تداوم خواهد داشت وی اظهار امیدواری کرد که در ضوابط اجرایی سال ۹۵ امکان افزایش مبلغ وام‌ها نیز فراهم شود تا این وام به تعداد بیشتری از بازنشستگان پرداخت شود. 

اجرایی شدن سیستم HIS در تمامی مراکز درمانی تامین اجتماعی

برای اجرای این برنامه از سوی سازمان تامین اجتماعی، شرکت های فعال در حوزه فناوری سلامت مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفتند تا توانمندترین شرکت در این حوزه انتخاب شود. در اسفند سال ۹۲ این سیستم در بیمارستان فیاض بخش تهران به صورت مرکز پایلوت اجرا شد. با بررسی های متعدد بیمارستان بزرگ شهید دکتر فیاض بخش تهران که دارای فرایندهای کاری پیچیده ای است، انتخاب شد.

در اواخر سال ۹۴ نیز بیمارستان شهید دکتر لواسانی به عنوان آخرین مرکز درمانی سازمان تامین اجتماعی طرح HIS در آن عملیاتی شد و در حال حاضر تمامی بیمارستان ها از این سیستم برخوردار شده‌اند.

ساماندهی استخدام نیرو در تأمین اجتماعی

یکی از برنامه ‌های سازمان تأمین اجتماعی ساماندهی روند جذب نیرو در سازمان است. در این رابطه از سال گذشته آزمون‌های استخدامی سازمان تأمین اجتماعی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور انجام شد. 

 اجرای طرح کرامت رضوی و اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس

سازمان تأمین اجتماعی برای تکریم بازنشستگان و ارائه خدمات مناسب به بازنشستگان در کنار پرداخت مستمری که مهمترین تکلیف و تعهد قانونی سازمان است برنامه‌های متنوع فرهنگی را نیز اجرا می‌کند. به طوری که برگزاری المپیاد ورزشی نسیم سلامت و همچنین اجرای طرح کرامت رضوی و اعزام بازنشستگان به زیارت امام علی بن موسی الرضا(ع) از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تداوم اجرای طرح کرامت رضوی و اعزام بازنشستگان به زیارت امام رضا(ع) را از دیگر برنامه های سال ۹۵ سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: برای این برنامه ۸۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۳۰ هزار نفر از مستمری بگیران به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید