Performancing Metrics

۲ سال محرومیت نتیجه مصرف الکل یا روانگردان توسط رانندگان بین شهری | اتاق خبر
کد خبر: 327787
تاریخ انتشار: 6 فروردین 1395 - 12:00
توسط کمیسیون ماده ۱۱ اجرا می شود؛
مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بین یک ماه تا دو سال محرومیت را مجازات تعیین شده برای رانندگان مصرف کننده نوشیدنی‌های الکلی و مواد روانگردان اعلام کرد.

اتاق خبر- مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بین یک ماه تا دو سال محرومیت را مجازات تعیین شده برای رانندگان مصرف کننده نوشیدنی‌های الکلی و مواد روانگردان اعلام کرد.

عباسعلی بنی اسدی به مجازات تخلف رانندگان اتوبوس‌های مسافری بین شهری در مورد مصرف مواد روانگردان و نوشیدنی‌های الکلی اشاره و تشریح کرد: در آئین نامه راهنمایی و رانندگی و جدول جرائم جدید جریمه بسیار سنگینی برای این امر در نظر گرفته شده است.

بنی اسدی ادامه داد: جریمه اولیه این تخلف خطر آفرین برای رانندگان مبلغ ۴۰۰ هزار تومان است و همچنین راننده متخلف به کمیسیون ماده ۱۱ اداره کل حمل و نقل مستقر در پایانه‌های سراسر کشور معرفی می‌شود.

مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در توضیح بیشتر این کمیسیون گفت: کمیسیون ماده ۱۱متشکل از مدیر سازمان، نماینده صنف و نماینده حقوقی در هر استان با حضور شخص متخلف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون ماده ۱۱ رانندگان متخلف را بر اساس جدولی مشخص و عطف به تخلفشان مجازات می‌کند، تصریح کرد: طبق این جدول برای مصرف مواد روانگردان و نوشیدنی‌های الکلی، بین یک ماه تا دو سال محرومیت راننده و لغو کارت هوشمند رانندگی وی در نظر گرفته شده است.

بنی اسدی با تاکید بر اینکه برخورد لحظه‌ای به عهده پلیس راهور است، اظهار داشت: تا امروز معضلاتی که منعکس شده را پیگیری کرده و قوانین مناسب آن وضع شده است. در حمل و نقل جاده‌ای نیز برای اینکه رسیدگی‌ها موثرتر شوند، فرایند قضایی را صنفی کردیم.

مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه به تشریح مجازات صنفی رانندگانی که در تصادف موجب فوت فردی شوند پرداخت و گفت: این دسته از رانندگان علاوه بر مجازاتی که قوانین قضایی برای آن‌ها مشخص می‌کند، اگر دفعه اولشان باشد، در کمیسیون ماده ۱۱ تا دو سال مجازات برای آن‌ها پیش بینی شده اما در صورت تکرار، در دفعه سوم برای همیشه محروم می‌شوند.

وی در پایان در مورد نحوه رسیدگی به تخلف شرکت‌های حمل و نقل تشریح کرد: کمیسیون ماده ۱۲ مسئول رسیدگی صنفی تخلفات و بررسی شکایات مردمی از شرکت‌های حمل و نقل است.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید