Performancing Metrics

روحانی و نواز شریف دیدار کردند | اتاق خبر
کد خبر: 327869
تاریخ انتشار: 6 فروردین 1395 - 21:25
امضای 6 سند همکاری میان ایران و پاکستان
رئیس جمهور در کاخ نخست وزیری پاکستان با محمد نواز شریف نخست وزیر این کشور دیدار و درباره مسائل دوجانبه ازجمله همکاری‌های اقتصادی، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از خبرآنلاین در این مراسم که عصر جمعه به وقت محلی برگزار شد، سرودهای ملی دو کشور همسایه نواخته شد و نواز شریف و حسن روحانی از گارد احترام حاضر در محل سان دیدند.

بلافاصله بعد از دیدار خصوصی سران دو کشور، مذاکرات هیات عالی جمهوری اسلامی ایران و طرف پاکستانی در محل کاخ نخست وزیری برگزار شد.

سند همکاری‌ تجاری استراتژیک 5 ساله، یادداشت‌های تفاهم میان اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران، دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی ایران و شورای روابط خارجی کراچی، بیمه مرکزی ایران و کمیسیون اوراق بهادار پاکستان، همکاری فرهنگی و آکادمیک میان آکادمی وزارت خارجه پاکستان و دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه ایران و همکاری متقابل در زمینه بهداشتی و آموزشی میان دو کشور، شش سندی هستند که به امضای مقام‌های دو کشور رسید. 

در این سفر دو روزه که با محوریت توسعه و تقویت روابط اقتصادی و تجاری، گفت و گوهای دو جانبه و رایزنی های منطقه ای با عالی ترین مقامات کشور میزبان انجام می شود، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت، حمید چیت چیان وزیر نیرو، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی و محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران، روحانی را همراهی می کنند.

در مراسم استقبال در فرودگاه نورخان، همزمان با پائین آمدن رئیس‌جمهوری اسلامی ایران از پلکان هواپیما 21 گلوله توپ به افتخار وی شلیک شد و دو کودک پاکستانی نیز به نمایندگی از مردم پاکستان،با اهدای یک دسته گل، ورود روحانی به کشورشان را خیرمقدم گفتند. 

گفتني است همزمان با سفر روحانی، هیاتی متشکل از حدود 60 نفر از تجار، بازرگانان و فعالان بخش خصوصی با هدف مطالعه زمینه های تجارت و همکاری های اقتصادی با پاکستان، به این کشور سفر کرده اند.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید