Performancing Metrics

آرین منش: باید سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی در عمل تحق یابد | اتاق خبر
کد خبر: 327910
تاریخ انتشار: 7 فروردین 1395 - 13:39
در کنار نام‌گذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری ، خطوط کلی در سخنرانی آغاز سال ایشان مشخص شد و همچنین سیاست‌های 24 گانه اقتصاد مقاومتی در اختیار است.

اتاق خبر- در کنار نام‌گذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری ، خطوط کلی در سخنرانی آغاز سال ایشان مشخص شد و همچنین سیاست‌های 24 گانه اقتصاد مقاومتی در اختیار است.

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گام‌های اساسی تحقق شعار"اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل "برداشته شده است گفت: در کنار نام‌گذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری ، خطوط کلی در سخنرانی آغاز سال ایشان مشخص شد و همچنین سیاست‌های 24 گانه اقتصاد مقاومتی در اختیار است.

جواد آرین منش اظهار کرد: نام‌گذاری سالانه از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین استراتژی و راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی است به ویژه در سالی که آن نام لحاظ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری سالانه مبتنی بر مطالعات و بررسی‌هایی است که از سوی رهبری صورت می‌گیرد، تصریح کرد: نامگذاری‌های سالانه متناسب با اولویت‌ها و شرایط هر سال انجام می‌شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کشور با چالش‌های عمده اقتصادی روبه‌رو است، افزود: در شرایط فعلی با طولانی‌ترین رکود اقتصادی بعد از انقلاب، رشد اقتصادی زیر صفر در سال‌های اخیر، نرخ بهره‌وری پایین، مشکل اشتغال جوانان و در برخی زمینه‌ها با ضعف مدیریت مواجه هستیم و همچنین اثرات تحریم‌های ظالمانه در سال‌های اخیر بر اقتصاد کشور نیز قابل انکار نیست.

آرین منش با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ جهادی هنوز در حوزه اقتصاد حاکم نیست، افزود: نام‌گذاری سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ،با نامگذاری‌های سال‌های گذشته از این لحاظ متفاوت است که علاوه بر نام‌گذاری، راهبردهای کلان توسط رهبری مشخص شد و قبل از آن سیاست‌های 24 گانه اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری معظم انقلاب با مشورت مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین و به دولت ابلاغ شده است.

آرین منش با تاکید بر اینکه باید سیاست‌های کلان و راهبردهای کلی اقتصاد مقاومتی در عمل تحق یابد، اظهار کرد: البته قرار نیست در حوزه سیاست ورزی متوقف شویم.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: با توجه به رفع برخی تحریم‌های ظالمانه باید از فرصت به وجود آمده در جهت مقاوم سازی اقتصاد و ترویج فرهنگ جهادی در اقتصاد کشور گام‌های اساسی برداریم که لازمه آن عزم ملی است.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید