Performancing Metrics

دور دوم مذاکرات با حزب اسلامی افغانستان هفته آینده برگزار می شود | اتاق خبر
کد خبر: 327998
تاریخ انتشار: 8 فروردین 1395 - 06:30
شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد: مذاکرات صلح میان شورای عالی صلح و حزب اسلامی افغانستان برای دور دوم، هفته آینده در کابل برگزار می شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از خبرگزاری «افق»، شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد: دور دوم مذاکرات صلح میان شواری عالی صلح افغانستان و حزب اسلامی  هفته آینده در کابل برگزار می شود. 

«محمدایوب رفیقی» رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان گفته است: اگر پاکستان برای مذاکرات صلح آماده نشود، ما برخی راههای دیگر را نیز مد نظر داریم.

به گفته وی، پاکستان باید طالبان را به پای میز مذاکره بیاورد.

رفیقی در ادامه تصریح کرد: اگر پاکستان این کار را انجام ندهد این بدین معنی است که اسلام آباد اهداف خاصی را دنبال می کند و ما باید از نیات پاکستان آگاهی پیدا کنیم و در صورت عدم تمایل اسلام آباد برای انجام مذاکرات صلح افغانستان ناگزیریم راه دیگری را در پیش بگیریم.

رئیس دبیر خانه شورای عالی صلح در ادامه اظهار داشت: هیئت مذاکره کننده حزب اسلامی هنوز هم در کابل است و هر دو طرف آمادگی های لازم برای انجام مذاکرات صلح را دارند.

به گفته وی هیات حزب اسلامی و شورای عالی صلح افغانستان، منتظر نظرات رهبران در داخل و خارج از افغانستان هستند.

 لازم به ذکر است حزب اسلامی افغانستان به رهبری «گلبدین حکمتیار» پس از آنکه گروه طالبان از انجام مذاکرات صلح با دولت افغانستان شانه خالی کرد حاظر به انجام مذاکرات صلح شد.

منبع: مهر

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید