Performancing Metrics

تکذیب کشته شدن 30 سرباز عراقی در حملات ائتلاف در موصل | اتاق خبر
کد خبر: 328082
تاریخ انتشار: 8 فروردین 1395 - 17:28
در پی انتشار خبری از سوی شبکه الجزیره مبنی بر کشته شدن 30 نیروی ارتش عراق در حملات ائتلاف تحت امر آمریکا در موصل، یک منبع مسئول در عملیات نینوا این اخبار را تکذیب کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، یک منبع مسئول در عملیات نینوا عنوان داشت: عملیات نینوا قاطعانه اخباری مبنی بر کشته شدن 30 سرباز عراقی وابسته به لشکر 15 در حملات جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا در محور شهرستان مخور در جنوب نینوا را تکذیب می‌کند.

 این منبع که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد، برخی از رسانه‌ها اخباری مبنی بر حملات جنگنده‌های ائتلاف به مواضع نظامی را منتشر کردند که به گفته آنها به کشته شدن 30 سرباز انجامید، اما این خبرها دروغ بوده و درست نیست.

 وی از رسانه‌ها خواست تا نقش مهمی را در حمایت از عملیات جاری برای آزادسازی نینوا و عدم ترویج اخبار غیر دقیق ایفا کنند.

 همزمان، غیاث السورجی، سخنگوی حزب اتحاد میهنی کردستان در نینوا با بیان این که عملیات نینوا و نیروهای پیشمرگ هیچ رخدادی از این دست را ثبت نکرده‌اند، عنوان داشت که جنگنده‌های ائتلاف در حمایت از پیشروی نیروهای نظامی و منهدم کردن ده‌ها مقر وابسته به داعش در نینوا نقش داشته‌اند.

 پیشتر شبکه الجزیره به نقل از منابع نظامی عراقی گزارش داد که 30 نیروی ارتش عراق از جمله دو افسر در حملات جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا در جنوب شرق موصل کشته شدند.

 از سوی دیگر، عملیات بغداد از ناکام ماندن دو عملیات انتحاری که قرار بود تحصن کنندگان را در بغداد، پایتخت عراق هدف قرار دهد، خبر داد.

 همزمان، شبکه اسکای نیوز گزارش داد که رئیس شورای شهرستان خالدیه اعلام کرده است که مسئول اطلاع رسانی داعش در حملات هوایی ائتلاف تحت امر آمریکا به مواضع داعش در شمال شرق شهر رمادی عراق کشته شده است.

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید