Performancing Metrics

امروز و فردا رودخانه‌های کشور سیلابی می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 328158
تاریخ انتشار: 8 فروردین 1395 - 13:26
اخطاریه شماره ۴ سازمان هواشناسی کشور
سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه‌ای از آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های و مسیل‌های کشور طی امروز و فردا خبر داد و از مردم خواست توصیه‌های ایمنی این اخطاریه را رعایت کنند.

اتاق خبر- سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه‌ای از آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های و مسیل‌های کشور طی امروز و فردا خبر داد و از مردم خواست توصیه‌های ایمنی این اخطاریه را رعایت کنند.

سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه‌ای از آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های و مسیل‌های کشور در روزهای یکشنبه و دوشنبه خبر داد.

در متن این اخطاریه آمده است: پیرو اطلاعیه شماره ۲ روز شنبه مورخ ۹۵/۱/۷ به اطلاع می رساند به سبب بارش باران، وزش باد شدید موقتی گاهی با رعد وبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در روز های یک شنبه و دوشنبه به شرح زیر پیش بینی می شود:

یکشنبه ۹۵/۱/۸: آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در استان های کرمانشاه، لرستان، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، البرز و تهران .

دوشنبه ۹۵/۱/۹: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، شمال و شرق خوزستان،کردستان،کرمانشاه، لرستان، گیلان و شمال استان های قزوین، البرز و تهران. همچنین در برخی مناطق استان خوزستان وزش باد شدید رخ خواهد داد که سبب مواج شدن سواحل خوزستان و بوشهر می شود.  

با توجه به شرایط ذکر شده در مناطق فوق، توصیه می شود اقدامات لازم جهت ایمنی بیشتر و جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید از جمله خودداری از توقف طولانی و برپا کردن چادر در بستر و حاشیه رودخانه ها،  خودداری از رانندگی در مسیرهای آب گرفته و کاهش سرعت خودرو هنگام رخداد وزش باد شدید.
 همچنین از اواخر روز دوشنبه با کاهش دمای هوا در گردنه های مرتفع جاده های کوهستانی البرز و شمال غرب کشور احتمال بارش برف و لغزندگی جاده ها وجود دارد.

منبع: ایسنا 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید