Performancing Metrics

فرد مظنون به طراحی حملات تروریستی در فرانسه در «رتردام» هلند بازداشت شد | اتاق خبر
کد خبر: 328305
تاریخ انتشار: 9 فروردین 1395 - 17:44
دادستان‌های هلند روز یکشنبه از دستگیری یک تبعه فرانسه به اتهام مشارکت در طرحی برای انجام حملات تروریستی در فرانسه خبر داده‌اند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، پلیس هلند روز یکشنبه (27 مارس/8 فروردین) از دستگیری یکی از اتباع فرانسه که مطابق ادعاها در حال برنامه‌ریزی برای انجام حملات تروریستی در فرانسه بوده خبر داده است. 

طبق گزارش رسانه‌های بین‌المللی، دادستان‌های فرانسه می‌گویند این مرد 32 ساله به اتهام «مشارکت در طراحی حمله تروریستی»، در شهر بندری «رتردام» دستگیر شده است. هویت وی هنوز فاش نشده است.   

پیشتر گزارش شده بود تحقیقات درباره حملات تروریستی چند روز پیش در بروکسل، پایتخت بلژیک به نقاط مختلف اروپا گسترش یافته است. 

روزنامه نیویورک‌تایمز روز یکشنبه (27 مارس/8فروردین) گزارش داد مقام‌های ایتالیایی یک تبعه الجزایر که مظنون به جعل اسناد برای طرفداران داعش و کمک‌رسانی به آنها بوده را بازداشت کرده‌اند.

مطابق این گزارش، «جمال ادین اوالی» از ماه ژانویه در فهرست افراد تحت تعقیب بلژیک قرار داشته است. ادعا شده این مرد 40 ساله اسناد جعل‌شده را در اختیار صلاح عبدالسلام، مغز متفکر حملات تروریستی پاریس در 13 نوامبر سال 2015 که هم‌اکنون تحت بازداشت بلژیک است قرار داده بود. 

وی علاوه بر این برای «نجم العشراوی»، یکی از مظنونان حمله انتحاری در فرودگاه بروکسل نیز اسناد جعلی فراهم کرده است. 

28 نفر در حملات تروریستی که روز سه‌شنبه (3 فروردین) در فرودگاه بین‌المللی و پس از آن در یکی از ایستگاه‌های قطار شهری بروکسل به وقوع پیوست کشته شدند. بیش از 130 نفر هم زخمی شدند. 

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید