Performancing Metrics

افزایش باشگاه مثبت ایدز در سال ۹۵ | اتاق خبر
کد خبر: 328310
تاریخ انتشار: 9 فروردین 1395 - 18:10
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی از افزایش باشگاههای مثبت ایدز در صورت نیاز استانها خبر داد و گفت: در این مراکز خدمات مشاوره و حمایتی ارائه می شود.

اتاق خبر- رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی از افزایش باشگاههای مثبت ایدز در صورت نیاز استانها خبر داد و گفت: در این مراکز خدمات مشاوره و حمایتی ارائه می شود.

مجید رضازاده افزود: در حال حاضر ۳۰ مرکز HIV مثبت و یا باشگاه ایدز در کشور وجود دارد که تمامی آنها زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: در هر استانی که نیاز به راه‌اندازی این باشگاه‌ها داشته باشد، نسبت به ایجاد آن اقدام می‌کنیم و هیچ محدودیتی نیز وجود ندارد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی تصریح کرد: در حال حاضر در تهران ۶ مرکز HIV مثبت وجود دارد که به بیماران مبتلا، خدمات مختلف مانند مشاوره، بسته‌های ویژه حمایتی و ... ارائه می‌دهد.

رضازاده با اشاره به اینکه در سال آینده با توجه به بودجه بهزیستی، این مراکز افزایش پیدا می‌کنند، گفت: قصد داریم با مشارکت تشکل‌های فعال در زمینه HIV، نسبت به راه‌اندازی مراکز بیشتری اقدام کنیم.

وی اظهار داشت: در مجموع راه‌اندازی این مراکز با توجه به نیاز استان و تعداد مبتلایان به HIV خواهد بود که در سامانه سازمان بهزیستی به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی همچنین از آموزش‌های حین ازدواج، پیش از ازدواج و بعد از ازدواج در استان‌های مختلف خبر داد و گفت: در حال حاضر در هشت استان کشور این آموزش‌ها ارائه می‌شود که تهران، مازندران، بوشهر، گیلان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان از جمله این استان‌ها هستند.

رضازاده گفت: قصد داریم در سال آینده تعداد این استان‌ها را در سراسر کشور افزایش دهیم.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید