Performancing Metrics

آتش‌بس در سوریه فرصتی برای از سرگیری مذاکرات سوری - سوری ایجاد می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 328341
تاریخ انتشار: 9 فروردین 1395 - 21:26
بان‌کی‌مون در اردن:
دبیرکل سازمان ملل در جریان سفر به اردن با پاشاه این کشور دیدار و درخصوص تحولات منطقه و مساله آوارگان سوری و مبارزه با تروریسم مذاکره و گفتگو کرد.

 به گزارش اتاق خبر و به نقل از سایت شبکه الجزیره، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در جریان سفر خود به اردن علاوه بر دیدار با عبدالله دوم، پادشاه اردن، همچنین با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و درخصوص روند صلح در منطقه گفتگو کرد.

 وی در نشست خبری خود با ناصر جوده، وزیر خارجه اردن با اشاره به مذاکراتش با ملک عبدالله دوم و محمود عباس درخصوص ازسرگیری روند صلح بر لزوم تقویت تلاش‌ها جهت تحقق صلح در منطقه تاکید کرد.

 وی گفت: ادامه یافتن خشونت‌ها امیدواری ما را در محقق کردن آرمان‌های ملت فلسطین کم می‌کند.

 بان کی مون در جریان این نشست درخصوص بحران سوریه و لزوم پایبندی همگان برای مبارزه با داعش صحبت کرد.

 وی گفت: آتش بس در سوریه فرصت و انگیزه‌ای برای از سرگیری مذاکرات سوری - سوری و ارسال کمک‌ها به افراد تحت محاصره به وجود می‌آورد.

 بان کی مون افزود: نه تنها آوارگان بلکه باید از کشورهای میزبان آوارگان نیز حمایت شود.

 همزمان، بان کی مون از اردن خواست تا نقش میانجی‌گری خود را در از سرگیری مذاکرات میان فلسطینیان و اسرائیل انجام دهد.

 از سوی دیگر، ناصر جوده، وزیر خارجه اردن در جریان این نشست خبری مشترک بر لزوم دستیابی مردم فلسطین به حقوق قانونی خود و در راس آن تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس تاکید کرد.

 مذاکرات میان بان کی مون و جوده همچنین به طرح فرانسه برای برگزاری نشست بین المللی صلح که در راستای ایجاد ساز و کاری برای حل و فصل مساله فلسطین صورت می‌گیرد، پرداخت.

 عباس نیز در دیدار با بان کی مون بر تلاش فلسطین در شورای امنیت برای صدور قطعنامه‌ای جهت متوقف کردن شهرک سازی‌های اسرائیل تاکید کرد.

 بان کی مون روز شنبه پس از سفر به عراق وارد اردن شد. سفر وی همزمان با سفر رسمی احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه به این کشور و دیدارش با مقامات اردنی صورت می‌گیرد.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید