Performancing Metrics

سدهای رودبار لرستان و سردشت کردستان امسال آبگیری می شود | اتاق خبر
کد خبر: 328370
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1395 - 00:12
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از برنامه ریزی برای آبگیری سدهای رودبار در استان لرستان و سردشت در استان کردستان در سال 1395 به عنوان پروژه های شاخص این شرکت خبر داد.

اتاق خبر- مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از برنامه ریزی برای آبگیری سدهای رودبار در استان لرستان و سردشت در استان کردستان در سال 1395 به عنوان پروژه های شاخص این شرکت خبر داد.

«سیدمحمدرضا رضازاده» ابراز امیدواری کرد واحدهای نیروگاهی سد داریان در استان کرمانشاه نیز به بهره برداری برسد.
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اضافه کرد: آبگیری سد رودبار لرستان و افزایش سرعت اجرا در جبهه های مختلف طرح گرمسیری نیز از طرح های امسال است.
رضازاده گفت: امسال تلاش می کنیم سامانه انتقال آب از سد «ژاوه» به دشت قروه و دهگلان که فعالیت اجرایی آن آغاز شده، به پیشرفت فیزیکی مناسبی برسد.
وی از آبگیری سد «داریان» و آغاز حفاری به وسیله دستگاه TBM در پروژه «کانی سیب» آذربایجان شرقی و همچنین بخش دوم سامانه انتقال آب از سد آزاد و تونل «بازی دراز» در مناطق گرمسیری به عنوان دیگر طرح های انجام شده توسط این شرکت در سال 1394 نام برد.
این مسئول افزود: طرح های مهمی همچون بهره برداری از سد و نیروگاه تلمبه ذخیره ای «سیاه بیشه»، سد و نیروگاه «سیمره»، بهره برداری از بخش نخست سامانه انتقال آب به دشت «قروه- دهکلان» و انتقال آب از سد «آزاد» به سد «قشلاق» از مهم ترین پروژه هایی بود که پارسال توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: تکمیل سیویل (عملیات حفاری و بتن ریزی) تونل «انزاب» تاجیکستان در این سال به انجام رسید و در شماری از پروژه ها، حجم فعالیت ها به شدت افزایش یافت.
به گزارش ایرنا، تونل استقلال (انزاب) در سال 2006 میلادی (1385 هجری خورشیدی) از سوی یک شرکت ایرانی به بهره برداری رسید اما همچنان به عملیات تکمیلی مانند روشنایی و نصب تهویه نیاز دارد.
این تونل افزون بر ایجاد مسیر دسترسی دائمی در تابستان و زمستان، جاده «دوشنبه» به «خجند» را نزدیک به 60 کیلومتر کوتاه و مسیر شمال و جنوب تاجیکستان را به هم متصل می کند.
این تونل به طول پنج هزار و 200 متر (به همراه تونل جانبی تهویه آن در مجموع 10 کیلومتر و 400 متر) از بزرگ ترین پروژه های ایران در تاجیکستان است و در 72 کیلومتری شمال دوشنبه پایتخت تاجیکستان، از کوه های بلند «فان» می گذرد و این شهر را به شهر تاریخی «خجند» مرکز استان «سغد» در شمال این کشور پیوند می دهد.
شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در سال 1368 تاسیس شد و رسالت اصلی آن بالفعل کردن بخش قابل توجهی از توانمندی های کشور در زمینه انرژی برق آبی و توسعه تاسیسات ذخیره و انتقال آب است.

منبع: ایرنا 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید