Performancing Metrics

تظاهرات هزاران نفری مقابل پارلمان پاکستان | اتاق خبر
کد خبر: 328389
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1395 - 01:54
بیش از ۲ هزار نفر در اعتراض به اعدام «ممتاز قادری» قاتل استاندار اسبق ایالت پنجاب مقابل پارلمان پاکستان در اسلام آباد تجمع کردند.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از «دان نیوز»، بیش از ۲ هزار نفر در اعتراض به اعدام ممتاز قادری قاتل «سلمان تاثیر» استاندار اسبق ایالت پنجاب، مقابل ساختمان پارلمان پاکستان در اسلام آباد تجمع کردند.

دیروز عصر مراسمی به مناسبت چهلم ممتاز قادری قاتل استاندار اسبق ایالت پنجاب در «لیاقت باغ» شهر راولپندی نزدیک اسلام آباد برگزار شد. احزاب اسلامی پاکستان به مناسبت چهلم ممتاز قادری مراسمی در لیاقت باغ برگزار کردند و با ایجاد موانع، راههای منتهی به پارلمان پاکستان را در مناطق «فیض آباد» و «چاندنی چوک» مسدود کردند اما پس از پایان مراسم، شرکت کنندگان با برداشتن موانع، وارد «منطقه قرمز» اسلام آباد شدند و خود را به مقابل ساختمان پارلمان پاکستان رساندند.

معترضین با پلیس درگیر شدند و پلیس اسلام آباد برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان به سوی آنها گاز اشک آور شلیک کرد. دولت اسلام آباد برای کنترل اوضاع امنیتی در این شهر از ارتش کمک گرفته است.

از جمله خواسته های معترضین و نهضت «لبیک یا رسول الله» در اسلام آباد می توان به رهایی بی قید و شرط رهبران و اعضای سنی مذهب زندانی شده در زندانهای پاکستان، شهید تلقی کردن ممتاز قادری و اصلاح قانون «توهین به پیامبر اسلام» اشاره کرد.

 لازم به ذکر است «ممتاز قادری» از مامورینی بود که وظیفه محافظت از سلمان تاثیر استاندار اسبق ایالت پنجاب پاکستان را به عهده داشت اما با تیراندازی به سوی سلمان تاثیر وی را به قتل رساند.

علت و انگیزه ممتاز قادری از کشتن سلمان تاثیر به گفته وی پاسداری از ناموس رسالت اعلام شده است. گروههای افراطی در پاکستان اعلام کرده بودند در صورت اعدام ممتاز قادری دست به اعتراضات گسترده ای خواهند زد.

دادگاه مبارزه با تروریسم، ممتاز قادری را به اتهام قتل سلمان تاثیر به اعدام محکوم کرده بود. دادگاه تجدید نظر و دادگاه عالی پاکستان نیز رای به اجرای حکم اعدام وی داده بودند.

ممتاز قادری از «ممنون حسین» رئیس جمهور پاکستان تقاضای عفو کرده بود و درخواست وی از سوی ممنون حسین رد شد و حکم اعدام وی در زندان «ادیاله» به اجرا درآمد. ممتاز قادری در ۴ ژانویه ۲۰۱۱ و در بازار «کوهسار» اسلام آباد با تیراندازی به سوی سلمان تاثیر وی را به قتل رساند.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید