Performancing Metrics

تلاش در عرصه امداد و اورژانس همواره با خطر و حادثه همراه بوده است | اتاق خبر
کد خبر: 328427
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1395 - 05:29
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت عروج شهادت گونه جانباختگان سانحه سقوط بالگرد هوایی اورژانس فارس را برگ زرینی در دفتر افتخارات این تشکیلات امدادی دانست و گفت: تلاش در عرصه امداد و اورژانس همواره با خطر و حادثه همراه بوده است.

اتاق خبر- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عروج شهادت گونه جانباختگان سانحه سقوط بالگرد هوایی اورژانس فارس را برگ زرینی در دفتر افتخارات این تشکیلات امدادی دانست و گفت: تلاش در عرصه امداد و اورژانس همواره با خطر و حادثه همراه بوده است.

 دکتر سید حسن هاشمی، دوشنبه 9 فروردین در حاشیه مراسم تشییع پیکر جان‌باختگان حادثه سقوط بالگرد اورژانس استان فارس، افزود: این عزیزان در شرایط سخت و حساس و زمانی که یکی از هموطنانمان نیاز به امداد داشت، جان خود را بر کف دست نهادند و با روح حماسی و شهادت طلبانه، خطر را پذیرفتند و در کوتاهترین زمان ممکن، به امدادرسانی پرداختند.

او تاکید کرد: تلاش این عزیزان و ازخودگذشتگی و ایثارگری خانواده‌هایشان، نزد خداوند ماجور است و ما نیز از هیچ کوششی برای حمایت از خانواده‌ها و بازماندگان آنان، کوتاهی نمی‌کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در ایام نوروز، امدادگران اورژانس در تمام نقاط کشور به صورت شبانه روزی برای کمک به آسیب دیدگان و هموطنانی که نیاز به امداد داشتند، تلاش کردند.

هاشمی در خصوص نوسازی ناوگان هوایی نیز گفت: در شرایط کنونی، ناگزیریم به استفاده از بالگردهایی که به صورت استیجاری در اختیار ما قرار می‌گیرد هستیم، اما با باز شدن افق‌های جدید در روابط خارجی و توسعه ناوگان هوایی و نویدهایی که در این زمینه داده شده، با رفع تحریم‌ها، امیدواریم بتوانیم در کوتاهترین زمان ممکن به نوسازی ناوگان هوایی بپردازیم و با این اقدام، درجات خطر و ریسک پذیری را کاهش دهیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر، چیزی به عنوان آمبولانس هوایی در کشور نداریم، اضافه کرد: در شرایط فعلی، بهترین گزینه، استفاده از همین امکانات است که به کمک نیروهای مسلح در اختیار ما قرار دارد.

هاشمی با بیان اینکه ما با شناسایی کاستی‌های موجود، به‌ دنبال تهیه آمبولانس‌های هوایی بهینه هستیم، به پیگیری‌های رئیس جمهور در این زمینه اشاره و تاکید کرد: امیدواریم با بهبود شرایط برای انتقال دانش فنی و فراهم آمدن شرایط بهتر نگهداری و استفاده بهینه از ناوگان هوایی، به شرایط مطلوب‌تری دست یابیم.

وزیر بهداشت ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های بازماندگان و همه کسانی که در این حادثه، عزادار هستند، گفت: برای همه کسانی که در این حادثه، جان خود را از دست داده‌اند، آرزوی مغفرت و آمرزش دارم.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز در حاشیه این مراسم، گفت: ایثار و شهادت، همواره در این مرز و بوم، به عنوان سند افتخار ایثارگران تلقی می‌شود و ما افتخار می‌کنیم که در چنین جامعه‌ای، جوانان غیور و پرتلاش و جان برکف، با گذشتن از جان خود، از هیچ کوششی برای امدادگری و کمک به همنوعان دریغ نمی‌کنند.

آیت‌الله اسدالله ایمانی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های این جانباختگان، برای همه کسانی که از جان خود را از دست داده‌اند، طلب آمرزش و مغفرت کرد.

استاندار فارس هم، با قدردانی از زحمات ایثارگرانه کارکنان خدوم سپاه و اورژانس، بر لزوم تداوم این فعالیت‌ها تاکید کرد.

سید محمدعلی افشانی یادآور شد: همه حمایت‌های لازم از خانواده‌های بازماندگان انجام می‌شود و بی شک، تلاش و مجاهدت این عزیزان، نزد خداوند ماجور است.

پیکر جان‌باختگان سانحه اورژانس هوایی فارس صبح امروز دوشنبه 9 فروردین، از مقابل حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز تشییع و در دارالرحمه به خاک سپرده شد.

همچنین پیکر حسن قائدی، رئیس اورژانس خنج و دو تن از هموطنان که در سانحه یاد شده جان باخته بودند برای تشییع و خاکسپاری به زادگاهشان منتقل شد.

 جمعه شب، یک فروند بالگرد اورژانس هوایی استان فارس در راه بازگشت از شهرستان خنج، در نزدیکی شیراز (روستای دهنو) سقوط کرد و هر 9 سرنشین آن جان باختند.

منبع: ایسنا 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید