Performancing Metrics

تیراندازی در کنگره آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 328485
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1395 - 09:01
به‌دنبال تیراندازی در بخش بازدیدکنندگان کنگره آمریکا در شهر واشنگتن، اطراف ساختمان بسته شده و به حاضران گفته شده است که پناه بگیرند. گزارش‌ها حاکی از آن است که اطراف ساختمان کاخ سفید هم به‌دلیل تهدید امنیتی، بسته شده است.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، یک مسئول امنیتی در کنگره می‌گوید که فرد مهاجم بازداشت شده و یک مامور پلیس هم در جریان تیراندازی زخمی شده است.

 یک منبع مطلع به شبکه ای‌بی‌سی آمریکا گفت که مظنون به عنوان "لری داسون،" اهل ایالت تنسی، معرفی شده که به بیمارستان منتقل شده است.

بنا به گزارش‌ها کنگره برای تعطیلات عید پاک تعطیل بوده و نمایندگان کمی در واشنگتن حضور داشته‌اند، البته این هفته شلوغی از نظر حضور توریست‌ها بوده است.

پلیس شهر واشنگتن این اتفاق را یک حادثه "منفرد" توصیف کرده و گفته است که در حال حاضر "خطری زنده" متوجه عموم نیست.

 مجالس کنگره امروز تعطیل هستند و کاخ سفید هم موقتا تحت پوشش امنیتی ویژه قرار گرفته است.

بازدیدکنندگان برای بازدید از ساختمان کنگره و دو مجلس نمایندگان و سنا باید از دستگاه‌های امنیتی مثل فلزیاب رد شوند و بردن سلاح به داخل ساختمان غیرمجاز است.

تعدادی از اعضای کنگره در شبکه‌های اجتماعی گزارش داده‌اند که حال کارکنان آنها خوب است و در دفاتر خود پناه گرفته‌اند.

 بر پایه این گزارش، در سال ۱۹۹۸ یک مهاجم، دو مامور پلیس را در جریان تیراندازی در کنگره کشت. مرکز بازدیدکنندگان پس از آن تیراندازی، برای تقویت تدابیر امنیتی ایجاد شد.

هم اکنون گردشگران زیادی برای جشن شکوفه‌های گیلاس در واشنگتن به سر می‌برند. هر ساله حدود ۱.۵ میلیون نفر طی چهار هفته در این فصل برای دیدن شکوفه‌ها از شهر واشنگتن بازدید می‌کنند.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید