Performancing Metrics

رتبه یک تورم برای هزینه تحصیل | اتاق خبر
کد خبر: 328661
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1395 - 18:10
در پایان سال 1394، تورم به زیر 12 درصد کاهش یافت و تورم تک رقمی نقطه به نقطه به سیر نزولی خود ادامه داد. این در حالیست که در بین گروه‌های اصلی کالا و خدمات که پیشتر عمدتا بهداشت و درمان بیشترین تورم را در آن به خود اختصاص می‌داد،

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، اخیرا بانک مرکزی از ادامه روند کاهشی نرخ تورم خبر داد و اعلام کرد که تورم سالانه (دوازده ماهه منتهی به اسفندماه) به 11.2 درصد رسیده است. همچنین در این گزارش آمده بود که شاخص بهای کالا و خدمات در اسفند سال 1393 در مقایسه با همین ماه در سال 1392 (تورم نقطه به نقطه) حدود 8.3 درصد شده است.

بررسی تحولات تورمی در بین گروه‌های اصلی کالا و خدمات نشان می‌دهد که در اسفندماه بیشترین افزایش (تورم ماهانه) مربوط به "تفریح و امور فرهنگی" با 4.1 درصد بوده است.

اما در تغییرات شاخص در اسفند نسبت به ماه مشابه سال گذشته، تحصیل با 21.7 درصد بالاترین میزان تورم را در بین کالا و خدمات به خود اختصاص داده است و تورم ماهانه تحصیل (اسفند نسبت به بهمن) حدود 0.4 درصد گزارش شده؛ در واقع بهداشت و درمان که در اغلب دوره‌ها دارای بیشترین نرخ بوده، با کاهش همراه شده و جای خود را به تحصیل داده است؛ در پایان سال گذشته تورم در بخش بهداشت و درمان به 17.4 درصد رسید.

"رستوران و هتل" با 12 ، همچنین "مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها" با 10.7 درصد در رده‌های بعدی تورم قرار دارند.

بنا بر این گزارش، کمترین میزان تورم در بین کالا و خدمات برای دخانیات با حدود 0.9 درصد ثبت شده است. این در حالیست که در زمان رشد فزاینده تورم تا 40 درصد، دخانیات بالاترین نرخ تورم را داشته و حتی تا بیش از 100 درصد هم پیش رفته بود.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید