Performancing Metrics

جنگنده‎‌های ناتو هواپیمای وزیر دفاع روسیه را ردگیری کردند | اتاق خبر
کد خبر: 328709
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1395 - 21:32
چند فروند جنگنده یورو فایتر ناتو به تعقیب هواپیمای حامل سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه بر فراز منطقه آزاد دریای بالتیک پرداختند.

اتاق خبر - وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: هواپیمای حامل سرگئی شایگو روز دوشنبه توسط چند فروند جنگنده ناتو هنگام پرواز بر فراز منطقه آزاد در دریای بالتیک مورد تعقیب قرار گرفت.

جنگنده های یورو فایتر ناتو در فاصله کمی از هواپیمای وزیر دفاع روسیه که توسط دو فروند جنگنده روسی سوخو -27 همراهی می شد، پرواز می کردند.

وزیر دفاع روسیه در جریان این سفر از تاسیسات نظامی منطقه کالینینگراد از جمله یک فرودگاه نظامی بازسازی شده محصور بین کشورهای لیتوانی و لهستان، بازدید کرد.

واقعه اخیر نخستین رویداد در این زمینه نیست و تاکنون بارها هواپیماهای مقام های روس توسط جنگنده های غربی تعقیب می شود که در دو سال اخیر روابط مسکو و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را پرتنش کرده است.

چندی پیش نیز هواپیمای پرواز ویژه حامل سرگئی نارشکین رییس دومای روسیه و هیات همراه که از نشست اتحادیه بین المجالس در سوییس به مسکو باز می گشت، هدف تعقیب مشابه قرار گرفت.
در این واقعه یک جنگنده نیروی هوایی فرانسه به هواپیمای حامل نارشکین نزدیک شد و روسیه در اعتراض به این اقدام، سفیر فرانسه را احضار و مراتب اعتراض مسکو را به این اقدام ابلاغ کرد.

«آلکسی مشکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در این احضار نگرانی طرف روسی را به سفیر فرانسه اعلام و خاطرنشان کرد که این گونه اقدامات پاریس امکان برای برگزاری دیدارها و مذاکرات چندجانبه را از بین می برد.

5252

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید