Performancing Metrics

واکنش شمخانی به انفجار تروریستی پاکستان و پیروزی ارتش سوریه در تدمر | اتاق خبر
کد خبر: 328716
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1395 - 22:20
ایسنا نوشت: دبیر شورای عالی امنیت ملی، با ارسال پیامی به ژنرال جنجوعه همتای پاکستانی خود ضمن تسلیت به ملت و دولت این کشور و بازماندگان حادثه تروریستی لاهور، انجام این اقدامات تروریستی را محکوم کرد.

اتاق خبر - دریابان علی شمخانی در این پیام با اشاره به تاثر و تالم شدید ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران از قربانی‌شدن مردم بیگناه به‌ویژه کودکان در این حملات جنایتکارانه اظهار کرد: این‌گونه اعمال غیرانسانی که از تعصبات کور عناصر تروریست و افراطی نشات می‌گیرد هیچ نسبتی با عقاید مذهبی نداشته و صرفا تامین‌کننده منافع گروه‌هایی است که حیات خود را در تداوم بحران و ناامنی می‌بینند.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان و مسئولان کشور پاکستان بر آمادگی کشورمان جهت امدادرسانی به مجروحان تاکید و خاطرنشان کرد: امیدوارم با عزم و اراده جدی و همکاری‌های بیشتر دو کشور به‌ویژه در زمینه مسائل امنیتی و برنامه‌های مشترک مقابله با تروریسم، زمینه‌های مقابله موثر با اینگونه اقدامات بیش از پیش فراهم شود.

شمخانی، آزادی «تدمر» را به اسد تبریک گفت

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، همچنین در پیامی به بشار اسد پیروزی ارتش و نیروهای مردمی سوریه در نبرد با گروه‌های تروریستی و بازپس‌گیری شهر تاریخی تدمر را تبریک گفت.

دریابان علی در پیام تبریک خود به بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه خاطرنشان کرد: عزم و اراده واقعی ملت، دولت و ارتش سوریه برای پاکسازی سرزمین‌های اشغال‌شده توسط گروه‌های تروریستی و تکفیری مورد تحسین و افتخار است و این فداکاری‌ها و رشادت‌ها در تاریخ منطقه ثبت خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این مسیر دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به پشتیبانی کامل خود از سوریه و محور مقاومت ادامه خواهند داد.

شمخانی با اشاره به فراگیر و جهانی بودن تهدیدات داعش، سوریه را خط مقدم مبارزه با تروریسم دانست و تاکید کرد: سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مدعی باید به جای تطهیر وجهه برخی گروه‌های تروریستی و شرکت‌دادن آنها در گفت‌وگوهای صلح، تلاش خود را بر حمایت از دولت سوریه و مبارزه واقعی با تروریسم متمرکز کنند.

وی خاطرنشان کرد: امید است با بیرون راندن تروریسم و بازگرداندن آرامش و ثبات به سوریه شاهد رشد و بالندگی این کشور در عرصه جهانی و ارائه الگویی موفق از ایستادگی در برابر توطئه‌ها و جنگ‌های نیابتی باشیم.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید