Performancing Metrics

کاهش میزان ورود جهانگردان خارجی به ترکیه به‌دنبال حملات خرابکارانه در این کشور | اتاق خبر
کد خبر: 328724
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1395 - 22:59
یک خبرگزاری آمریکایی نوشت: کاهش ۱۰درصدی میزان ورود جهانگردان خارجی به ترکیه در ماه فوریه علامتی نگران کننده برای کشوری است که اقتصادش متکی به درآمدهای جهانگردی است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، تعداد بازدیدکنندگان خارجی از ترکیه در ماه فوریه سال جاری با کاهش 10 درصدی مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» کاهش  10درصدی جهانگردان خارجی به ترکیه در ماه فوریه و در قیاس با سال گذشته، علامتی نگران کننده برای کشوری است که اقتصادش متکی به درآمدهای صنعت جهانگردی است.

وزارت جهانگردی ترکیه امروز (سه‌شنبه) آماری را منتشر ساخت که نشان می‌دهد ماه گذشته 1.24 میلیون نفر وارد این کشور شده‌اند درحالی‌که سال گذشته این رقم برابر با 1.38 میلیون نفر بود.

ریزش میزان مسافران خارجی به این کشور ناشی از سلسله حملات خرابکارانه  از جمله دو مورد در استانبول بود که مورد نخست منجر به مرگ 12 گردشگر آلمانی در ماه ژانویه شد و در مورد بعدی در ماه جاری نیز سه اسرائیلی و یک ایرانی کشته شدند.

تنش در روابط مسکو و آنکارا بابت سقوط جنگنده‌ روسیه از سوی ترکیه موجب کاسته شدن میزان بازدید کنندگان روسیه از این کشور شده است.

انتهای پیام/

کد: 94108

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید