Performancing Metrics

اسکان گردشگران در مدارس شاهرود از 25هزار نفر فراتر رفت | اتاق خبر
کد خبر: 328744
تاریخ انتشار: 11 فروردین 1395 - 00:50
مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود گفت: از زمان شروع مسافرت های نوروزی تاروز دوشنبه، 24 هزارو 153 نفر در مدارس این شهرستان اسکان داده شدند.

به گزارش اتاق خبر، سید حبیب الله میر ابوالحسنی سه شنبه شب در گفت وگو با ایرنا افزود: روز دوشنبه هم 211خانوار فرهنگی به تعداد 927 نفر و 75 خانوار از سایر هموطنان به تعداد 330 نفر از مدارسی که برای اسکان گردشگران اختصاص یافته اند، استفاده کردند.
وی افزود: امسال 70 مدرسه تازه ساز با 600کلاس برای استفاده گردشگران تجهیز شده اند.
میر ابوالحسنی ادامه داد: اسکان مسافران علاوه بر مدارس شهر شاهرود، در بخش های بسطام و بیارجمند هم انجام می شود.
همه ساله در ایام تعطیلات نوروزی بیش از یک سوم گردشگران وارده به شاهرود در مدارس اسکان داده می شوند.
به گفته فرماندار شاهرود تا روز ششم فروردین ، 60 هزار و 854 مسافر نوروزی در این شهرستان اسکان داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش نشان می دهد.
در این مدت ،27 هزار و 954 نفر از آثار تاریخی و فرهنگی، 24 هزارو 824 نفر از مناطق نمونه گردشگری و 13 هزار و 305 نفر هم ازدو نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و سوغات نوروزی شاهرود دیدن کرده و بیش از سه میلیارد ریال از این محصولات را خریداری نموده اند.
شهرستان شاهرود در مسیر عبور مسافران و زائران امام هشتم (ع) قرار گرفته که به همین خاطر محورهای جاده ای آن سالانه شاهد بیش از 20 میلیون تردد می باشد.
به دلیل حجم بالای ترافیک دراین مسیر ها، سالانه حوادث جاده ای فراوانی در آنها رخ می دهد که دلیل اصلی آنها نیز علاوه بر عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ، خستگی و خواب آلودگی رانندگان می باشد.
توقف در شاهرود برای رانندگانی که از این مسیر عبور می کنند، علاوه بر استراحت و رفع خستگی ، زمینه بازدید از آثار باستانی و طبیعی فراوان این منطقه را فراهم می کند.
شاهرود تقریبا در میانه راه تهران - مشهد واقع شده است، این شهر از تهران 400 کیلومتر و از مشهد نیز 490 کیلومتر فاصله دارد.

منبع: ایرنا

94104

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید