Performancing Metrics

آبرسانی اضطراری در دستور کار است | اتاق خبر
کد خبر: 328803
تاریخ انتشار: 11 فروردین 1395 - 14:35
معاون وزیر نیرو با اعلام اینکه اوضاع آب ۵ کلانشهر کرمان، بوشهر، شیراز، مشهد و همدان در تابستان ۹۵ قرمز است گفت: بارش‌های اخیر باعث خروج بندرعباس از تنش آبی شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، رحيم ميداني گفت: پيش از اين ۶ کلانشهر کشور داراي وضعيت تنش آبي بودند که با توجه به بارش‌هاي اخير شهر بندرعباس از تنش آبي خارج شد. طرح احيا و تعادل‌بخشي منابع آبي کشور کماکان در راس برنامه‌هاي وزارت نيرو قرار دارد تا ما اين وضعيت نابه‌سامان منابع آب زيرزميني را ساماندهي کنيم.

معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا اظهارداشت: با توجه به بارش‌هاي خيلي خوب اخير در حوضه سد شميل و نيان و سد ميناب حدود ۴۰ ميليون مترمکعب آب به منابع آب اين سدها افزوده شد که مشکلات تامين آب تابستان بندرعباس را تا حدودي مرتفع کرد.

وي با بيان اينکه شهرهاي کرمان، بوشهر، شيراز، مشهد و همدان همچنان در وضعيت تنش منابع آبي هستند گفت: در کوتاه‌مدت طرح‌هاي بزرگي براي رفع مشکلات اين شهرها نمي‌توان اجرا کرد، ولي همه  تلاش‌ها و اقدام‌های اضطراري در حال انجام است تا مردم اين شهرها با مشکلات جدي مواجهه نشوند.

معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا در خصوص اولويت‌هاي اين بخش در سال ۹۵ گفت: اگر در اجرای طرح احیاء ذخایر آب موفق شویم تحولي در روش‌هاي مديريت منابع آب کشور است و بقيه برنامه‌هاي ما در قالب برنامه هاي ميان‌مدت و بلندمدت طراحي شده است.

ميداني يکي از برنامه‌هاي مهم طرح تعادل‌بخشي منابع آب را برنامه‌هاي فرهنگي عنوان کرد و افزود: ما براي اين موضوع در سطح ملي يک مشاور انتخاب کرديم تا با روش‌هاي علمي نسبت به ارتقای آگاهي عمومي و مديريت مصرف بپردازيم.

وي با تاکيد بر اينکه در برنامه ششم به صورت ويژه به موضوع آب پرداخته شده است تصریح کرد: اين موضوع براي ما اهميت دارد و از سوي ديگر مسئوليت ما را سنگين مي‌کند. معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا از مردم خواست که با همکاري يکديگر بهره‌وري آب را افزايش داده و در مصرف صحيح آب تلاش کنيم.

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید