Performancing Metrics

حملات تروریستی بلژیک محبوبیت مرکل را افزایش داد | اتاق خبر
کد خبر: 328884
تاریخ انتشار: 11 فروردین 1395 - 20:41
تارنمای خبری لوکال روز چهارشنبه به نقل از یک نظرسنجی جدید نوشت که در پی حملات بروکسل وحشت از تروریسم دید مردم آلمان را نسبت به آنگلا مرکل بهبود بخشیده است.

به گزارش اتاق خبر، لوکال می نویسد که گروه تحقیقاتی 'فورسا' نظرسنجی مشترک شبکه تلویزیونی 'آر تی ال' آلمان (RTL) و مجله 'اشترن' را در این زمینه انجام داده است.
نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که 52 درصد پاسخگویان از صدراعظمی آنگلا مرکل حمایت می کنند.
این میزان حمایت از اوت 2015 (مرداد 1394) تاکنون سابقه نداشته است. آلمان در آن زمان مقررات اتحادیه اروپا را تعلیق کرد تا تعداد بیشتری از پناهجویان سوری در آن کشور اقامت کنند؛ این تصمیم منجر به ورود تعداد بی سابقه ای از متقاضیان پناهندگی به خاک آن کشور شد.
در نظرسنجی های چند ماه گذشته آر تی ال - اشترن محبوبیت مرکل به 44 درصد سقوط کرده بود. در این نظرسنجی محبوبیت حزب دمکرات مسیحی تحت رهبری مرکل و حزب سوسیال مسیحی هم پیمان آن نسبت به هفته گذشته یک درصد افزایش یافته آن و 36 درصد رسیده است.
مانفرد گولنر (Manfred Güllner)، مدیر گروه تحقیقاتی فورسا به مجله اشترن گفت :' حملات بروکسل تهدید تروریسم را افزایش و نظر مردم را تغییر داد و همانند پیامد حملات پاریس، منجر به تقویت احزاب مستقر شد.'
در همین حال، محبوبیت حزب راستگرای 'جایگزین برای آلمان (AfD)' با 3 درصد کاهش به 10درصد رسید.
حزب 'ای اف دی' در انتخابات ایالتی توانست در میان حیرت احزاب دیگر موفقیت های چشمگیری بدست آورد. گولنر معتقد است که توافق اتحادیه اروپا و ترکیه برای بازگرداندن پناهجویان منجر به کاهش محبوبیت این حزب بیگانه ستیز و افزایش محبوبیت مرکل شد.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید