Performancing Metrics

اتحادیه عرب: جامعه بین‌الملل به مسئولیت‌ خود در قبال پایان اشغالگری اسرائیل عمل کند | اتاق خبر
کد خبر: 328951
تاریخ انتشار: 12 فروردین 1395 - 01:08
در چهلمین سالگرد روز «زمین»
اتحادیه عرب در چهلمین سالگرد روز «زمین» با صدور بیانیه‌ای خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، اتحادیه عرب در سالروز «روز زمین» با صدور بیانیه‌ای از جامعه بین‌المللی درخواست کرد به مسئولیت‌های خود برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی با هدف پایان اشغالگری نظامی و شهرک‌سازی این رژیم در اراضی فلسطینی عمل کند.

اتحادیه عرب در بیانیه خود اعلام کرد:  بدون ایجاد دولت مستقل فلسطینی با پایتختی قدس، صلحی به وجود نخواهد آمد.

40 سال پیش رژیم صهیونیستی در سی‌ام مارس سال 1976 با مصادره و تصاحب مساحتی از زمین‌های فلسطینی‌ها در منطقه «الجلیله» این زمین‌ها را به مهاجران صهیونیست واگذار نمود. جلیله به عنوان یکی از خوش آب و هواترین مناطق فلسطین اشغالی، به دلیل سرسبز بودن آن همواره مورد طمع اشغالگران صهیونیست از هنگام اشغال فلسطین در سال 1948 قرار داشته است و سرانجام نیز مقامات رژیم صهیونیستی با مصادره بخشی از اراضی منطقه جلیله و واگذاری آن به صهیونیست‌ها آرزوی دیرین خود را برآورده کردند.

در تاریخ 30 مارس همان سال فعالان فلسطینی فراخوان برگزاری تظاهرات دادند و مردم فلسطین نیز در این تظاهرات شرکت کردند؛ نیروهای رژیم اشغالگر قدس در این تظاهرات حداقل 6 فلسطینی را شهید و بیش از 100 نفر دیگر را مجروح کردند و صدها تن از فلسطینیان نیز دستگیر شدند.

از این رو همه ساله در اعتراض به این عملکرد غیر انسانی رژیم صهیونیستی ، فلسطینی های داخل فلسطین اشغالی و فلسطینی های ساکن اراضی کرانه باختری، غزه و قدس شرقی به همراه آوارگان فلسطینی نمایشی از همبستگی و مظلومیت خود را به نظاره افکار عمومی جهان می گذارند.

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید